praktyczny przewodnik dla psycho- i fizjoterapeutów i osób zmagających się z przewlekłym stresem i depresją
Stanley Rosenberg, specjalista w zakresie terapii czaszkowo-krzyżowej z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem, przekonuje, że stany psychiczny i emocjonalny człowieka zależą głównie od dobrego działania nerwu błędnego. Opierając się na teorii poliwagalnej, autor udowadnia, że liczne powszechnie występujące problemy psychiczne i fizyczne – od lęku przez depresję po migreny i ból pleców – świadczą o nieprawidłowym funkcjonowaniu tego nerwu.
Terapeutyczna moc nerwu błędnego mieści proste ćwiczenia do samodzielnego realizowania, które pozwalają na regulację działania nerwu błędnego w celu osiągnięcia stanu głębokiego odprężenia, poprawy jakości snu i regeneracji po urazie albo traumie. Proponowane poprzez autora metody pracy z ciałem można również z powodzeniem stosować w terapii zaburzeń ze spektrum autyzmu. Rosenberg prezentuje, jak korzystne funkcjonowanie autonomicznego układu nerwowego pozwala uzyskać wewnętrzny spokój i równowagę, a także pozytywnie wpływa na relacje z innymi.
Nerw błędny jest nerwem czaszkowym łączącym obszary pnia mózgu z kilkoma narządami wewnętrznymi. Twórca teorii poliwagalnej, Stephen W. Porges, udowadnia, że funkcjonowanie tego nerwu ma ogromny wpływ na ludzką psychikę. Autor niniejszej książki wykorzystuje teorię poliwagalną w fizjoterapii, a zaproponowane poprzez niego techniki znajdują zastosowanie w zaburzeniach lękowych, terapii traumy i depresji oraz pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Stanley ma ogromny dar: umiejętność dyskretnego czerpania informacji naukowych i wykorzystywania ich w terapii w intuicyjny, pomysłowy i efektywny sposób.
Z przedmowy dra Stephena W. Porgesa, twórcy teorii poliwagalnej
Stanley Rosenberg, specjalista w zakresie terapii czaszkowo-krzyżowej z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem. Przez sporo lat uczył się pod kierunkiem Alaina Gehina, odbywał szkolenia w Instytucie Upledgera, uczestniczył w kursach prowadzonych poprzez Giorgię Milne, badał użycia terapii czaszkowo-krzyżowej w pracy z dziećmi wraz z Benjaminem Shieldem, a także uczestniczył w kursach osteopatii prowadzonych poprzez Jeana-Pierre’a Barrala. Poprzez sporo lat prowadził w Danii szkołę, w której uczył integracji strukturalnej, masażu powięziowego, masażu blizn, biomechanicznej terapii czaszkowo-krzyżowej, masażu wisceralnego i biotensegracji.