Jest to książka o praktyce terapii jąkania. Gromadzi zbiór wypróbowanych metod pracy z dziećmi, możliwych do zastosowania w warunkach szkolnych. Opracowano je podczas kilkuletniego programu badań sponsorowanego poprzez Amerykańską Fundację Mowy (Speech Foundation of America).Autor publikacji, logopeda szkolny, należał do zespołu terapeutów biorących udział w programie.
Wcześniej ukończył specjalistyczny kurs terapii pod kierunkiem Charlesa Van Ripera, szanowanego za światowy autorytet w dziedzinie problematyki jąkania.Gorąco zachęcam do lektury tej książki. Została napisana w sposób ciekawy, a zarazem łatwy w odbiorze.
Jestem głęboko przekonany, iż korzystanie z zawartych w niej doświadczeń i sugestii ułatwi rozpoczęcie pracy terapeutycznej z jąkającymi się dziećmi albo — w przypadku osób prowadzących już praktykę - pomoże uczynić ją bardziej produktywną i satysfakcjonującą.