WPROWADZENIE 11
CZĘŚĆ I
WPROWADZENIE DO KRYTYCZNEGO MYŚLENIA W PRACY NAUCZYCIELA 19
ROZDZIAŁ 1
MYŚLEĆ KRYTYCZNIE, CZYLI JAK? 21
ROZDZIAŁ 2
JAK ZWODZI NAS WŁASNY UMYSŁ, A INNI WYKORZYSTUJĄ NASZE ZAUFANIE? 74
ROZDZIAŁ 3
JAK SPRAWDZAĆ TRAFNOŚĆ TEORII, RZETELNOŚĆ NARZĘDZI I efektywnOŚĆ METOD? 147
ROZDZIAŁ 4
NA CZYM POLEGA WCISKANIE KITU? 248
CZĘŚĆ II
„SPRAWDZAM!” 309
ROZDZIAŁ 5
NAUCZANIE CZYTANIA: GLOBALNIE I OD URODZENIA 311
ROZDZIAŁ 6
NADZIEJE I ZŁUDNE OBIETNICE TZW. METODY KRAKOWSKIEJ® 364
ROZDZIAŁ 7
EFEKT PIGMALIONA… A WZROST IQ UCZNIÓW 424
ROZDZIAŁ 8
NEUROFEEDBACK – (PRZE)REKLAMOWANY DLA DZIECI Z ADHD? 461
ROZDZIAŁ 9
CO MOŻNA WYCZYTAĆ Z RYSUNKU DZIECKA? 499
ZAKOŃCZENIE
O POTRZEBIE POZYTYWNEGO SCEPTYCYZMU 527
NA KONIEC... 557
O AUTORACH 559