Oczekiwania inflacyjne konsumentów, AZ#D6BEAA9CEB/DL-ebwm/pdf
Oczekiwania inflacyjne konsumentów, AZ#D6BEAA9CEB/DL-ebwm/pdf
Oczekiwania inflacyjne konsumentów, AZ#D6BEAA9CEB/DL-ebwm/pdf

Oczekiwania inflacyjne konsumentów, AZ#D6BEAA9CEB/DL-ebwm/pdf

11,16 zł

Okazja dla Ciebie!

Najlepszą ofertę ma TaniaKsiazka.pl w cenie 11,16 zł

Przeszukaliśmy bazę internetowych sklepów w bazie Docero aby odszukać najbardziej korzystną ofertę dla Ciebie. Oczekiwania inflacyjne konsumentów, AZ#D6BEAA9CEB/DL-ebwm/pdf Tomasz Łyziak z kategorii audiobooki kupisz w cenie 11,16 zł w sklepie TaniaKsiazka.pl. Przedstawiona kwota 11,16 zł nie zawiera ewentualnych kosztów wysyłki.

Zobacz wszystkie oferty ...
  • Cechy:
  • Audiobooki
  • 9788323520290
  • Tomasz Łyziak
  • Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
  • 312
  • 2013

Opis Oczekiwania inflacyjne konsumentów, AZ#D6BEAA9CEB/DL-ebwm/pdf

Tytuł kryteria inflacyjne konsumentów Podtytuł Pomiar i testowanie Autor Tomasz Łyziak Język polski Wydawnictwo Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego ISBN 978-83-235-2029-0 linia Badania ekonomiczne Rok wydania 2013 Warszawa Wydanie 2 ilość stron 312 Format pdf Spis treści Wstęp 11 1. Kryteria inflacyjne w teorii ekonomii i sposoby ich pomiaru 19 1.1. Czym są oczekiwania? 19 1.2. Wymogi inflacyjne w teorii ekonomii 21 1.2.1. Modele formułowania oczekiwań inflacyjnych i ich znaczenie w teorii ekonomii 22 1.2.1.1. Oczekiwania w ekonomii klasycznej i keynesowskiej 23 1.2.1.2. Rola oczekiwań inflacyjnych w szkole monetarystycznej 25 1.2.1.3. Nowa szkoła tradycyjna – rewolucja racjonalnych pragnień 28 1.2.1.4. Dyskusja na temat oczekiwań inflacyjnych w nowej szkole keynesistowskiej 32 1.2.2. Znaczenie sposobu formułowania pragnień – empiryczna ilustracja wybranych związków teoretycznych 36 1.2.2.1. Niewielki Model Polityki Pieniężnej 36 1.2.2.2. Wpływ stopnia antycypacyjności pragnień inflacyjnych na koszt dezinflacji 41 1.2.2.3. Wpływ stopnia zakotwiczenia pragnień inflacyjnych w celu inflacyjnym banku centralnego na zmienność inflacji i luki popytowej 45 2. Pomiar oczekiwań inflacyjnych na podstawie ankiet 50 2.1. Bezpośrednie i pośrednie miary oczekiwań 50 2.2. Dane ankietowe o postrzeganych i oczekiwanych zmianach cen 53 2.3. Statystyki bilansowe pomiaru ankietowego 56 2.4. Kwantyfikacja pragnień inflacyjnych metodami probabilistycznymi 61 2.4.1. Kwantyfikacja pragnień inflacyjnych typową metodą probabilistyczną 61 2.4.2. Kwantyfikacja pragnień inflacyjnych powiększoną metodą probabilistyczną 70 2.4.3. Pomiar percepcji inflacji bieżącej na podstawie jakościowych danych ankietowych 75 2.4.3.1. Kwantyfikacja percepcji inflacji bieżącej standardową metodą probabilistyczną 75 2.4.3.2. Kwantyfikacja percepcji inflacji bieżącej powiększoną metodą probabilistyczną 79 2.4.4. Inne typy rozkładów w kwantyfikacji pragnień inflacyjnych metodami probabilistycznymi 81 2.4.5. Kwantyfikacja oczekiwań inflacyjnych i percepcji inflacji metodą probabilistyczną w przypadku ujemnego albo zerowego czynnika skalującego 98 2.5. Kwantyfikacja pragnień inflacyjnych metodami regresyjnymi 108 2.5.1. Model Andersona 109 2.5.2. Model wykorzystujący statystykę bilansową 111 2.5.3. Powiększenia modelu Andersona 112 2.5.3.1.Modele Pesarana 112 2.5.3.2. Modele Smitha i McAleera 113 2.5.3.3. Model Thomasa 115 2.5.4. Model Cunninghama 116 2.5.5. Model Simmonsa i Weiserbsa 118 2.6. Kwantyfikacja pragnień inflacyjnych metodą Papadia i Basano 120 2.7. Pomiar pragnień inflacyjnych na podstawie ankiet ilościowych 126 2.8. Użycie bezpośrednich miar pragnień inflacyjnych we współczesnych bankach centralnych 130 3. Oczekiwania inflacyjne konsumentów w Polsce i w innych krajach Unii Europejskiej – miary empiryczne 135 3.1. Charakterystyka informacji 135 3.1.1. Informacje ankietowe dotyczące percepcji inflacji i pragnień inflacyjnych 135 3.1.2. Statystyki bilansowe percepcji inflacji i pragnień inflacyjnych 142 3.1.3. Skwantyfikowane miary percepcji inflacji i pragnień inflacyjnych 146 3.2. Mocne strony i wady różnych metod kwantyfikacji postrzeganej i oczekiwanej inflacji na wybranych przykładach 157 3.2.1. Interpretacja wpływu wprowadzenia euro na inflację postrzeganą przez konsumentów europejskich z użyciem statystyk bilansowych i miar skwantyfikowanych 158 3.2.2. Użyteczność statystyk bilansowych postrzeganej inflacji w analizie determinantów percepcji inflacji i oczekiwań inflacyjnych 163 3.2.2.1. Wykorzystanie statystyk bilansowych w analizie determinantów percepcji inflacji 163 3.2.2.2. Użycie statystyk bilansowych w analizie stopnia inercyjności pragnień inflacyjnych 165 3.2.3. Ograniczenia oryginalnej metody Carlsona i Parkina 169 3.2.4. Porównanie funkcjonalności metod probabilistycznych i regresyjnych na przykładzie kwantyfikacji inflacji oczekiwanej przez konsumentów we Włoszech 172 3.3. Pomiar oczekiwań na podstawie ankiet ilościowych – pierwsze doświadczenia 177 4. Badania empiryczne cech oczekiwań inflacyjnych konsumentów europejskich 184 4.1. Sposoby testowania głównych cech oczekiwań inflacyjnych 185 4.1.1. Testowanie racjonalności pragnień inflacyjnych 185 4.1.2. Testowanie stopnia antycypacyjności oczekiwań inflacyjnych 188 4.1.3. Testowanie wpływu celu inflacyjnego banku centralnego na wymogi inflacyjne 190 4.1.4. Testowanie związków pomiędzy oczekiwaniami inflacyjnymi rozmaitych grup podmiotów 191 4.2. Co wiemy o cechach pragnień inflacyjnych konsumentów europejskich? 191 4.3. Wymogi inflacyjne konsumentów w Polsce i w strefie euro – weryfikacja spełnienia hipotezy racjonalnych pragnień 194 4.3.1. Błędy pragnień inflacyjnych i weryfikacja warunku ich nieobciążoności 194 4.3.2. Weryfikacja makroekonomicznej efektywności pragnień inflacyjnych 205 4.4. Ocena stopnia antycypacyjności oczekiwań inflacyjnych 211 4.4.1. Ocena stopnia antycypacyjności pragnień inflacyjnych na podstawie ich skwantyfikowanych miar 211 4.4.2. Ocena stopnia inercyjności pragnień inflacyjnych na podstawie statystyk bilansowych 226 4.5. Wymogi inflacyjne konsumentów a kryteria innych grup podmiotów w Polsce – jak bardzo heterogeniczne są wymagania? 230 4.5.1. Co wiemy o cechach oczekiwań inflacyjnych w Polsce? 230 4.5.2. Dane 233 4.5.3. Kształtowanie się oczekiwań inflacyjnych w Polsce w latach 2001–2011 235 4.5.4. Porównanie podstawowych cech oczekiwań inflacyjnych 240 4.5.4.1. Stopień racjonalności oczekiwań inflacyjnych 240 4.5.4.2. Stopień antycypacyjności pragnień inflacyjnych 245 4.5.4.3. Wpływ celu inflacyjnego NBP na oczekiwania inflacyjne 247 4.5.4.4. Związki pomiędzy wymaganiami inflacyjnymi różnych grup podmiotów 253 4.5.4.5. Wymogi inflacyjne w krzywej Phillipsa 256 4.5.5. Podsumowanie wniosków na temat oczekiwań inflacyjnych w Polsce 258 Podsumowanie 261 Aneks 1A 269 Aneks 1B 279 Aneks 1C 282 Aneks 2 295 Bibliografia 299

Specyfikacja produktu

Specyfikacja Oczekiwania inflacyjne konsumentów, AZ#D6BEAA9CEB/DL-ebwm/pdf
Kategoria Audiobooki
ISBN 9788323520290
Autor Tomasz Łyziak
Wydawnictwo Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Ilość stron 312
Rok wydania 2013
Aktualnych ofert 1
Najniższa cena 11,16 zł
Najwyższa cena 11,16 zł
W bazie od 13.05.2017
Data aktualizacji 23.12.2024
Opinia użytkowników -
Nasza recenzja -
Rekomendacja sklepu TaniaKsiazka.pl

Historia cen

Funkcjonalność śledzenia historii zmian cen pozwala Ci na porównanie wartości produktu na przestrzeni czasu.

Na tę chwilę nie posiadamy danych historycznych dotyczących cen dla produktu Oczekiwania inflacyjne konsumentów, AZ#D6BEAA9CEB/DL-ebwm/pdf. Przepraszamy za wszelkie niedogodności.

Recenzje / opinie

Podziel się swoją opinią o tym produkcie! Twoje doświadczenie może pomóc innym użytkownikom.

Nie mamy jeszcze opinii na temat tego produktu. Czy chciałbyś dodać pierwszą recenzję?

Znalezione oferty w bazie

Ceny propozycji dla Oczekiwania inflacyjne konsumentów, AZ#D6BEAA9CEB/DL-ebwm/pdf Tomasz Łyziak, które zostały przedstawione poniżej, nie zawierają potencjalnych kosztów wysyłki. Podczas wyboru miejsca w którym kupisz produkt, zapoznaj się z komentarzami o sklepie i weź pod uwagę dodatkowy koszt związany z wysyłką. Katalog propozycji jest regularnie uaktualniana, co kilka - kilkanaście minut.

  • Oczekiwania inflacyjne konsumentów, AZ#D6BEAA9CEB/DL-ebwm/pdf (oferta z TaniaKsiazka.pl)

    Oczekiwania inflacyjne konsumentów, AZ#D6BEAA9CEB/DL-ebwm/pdf Sklep on-line
    ★★★★★
    11,16 zł
    Kategoria w sklepie TaniaKsiazka.pl: Audiobooki Tomasz Łyziak

Produkty powiązane

Inne z kategorii Audiobooki

Dokumentacja medyczna w praktyce lekarza dentysty
Wydawnictwo Lekarskie PZWL
...