Oparty na badaniach funkcjonalny poradnik demonstrujący, jak radzić sobie z skomplikowanymi ludźmi w pracy.
Amy Gallo identyfikuje osiem znanych typów skomplikowanych współpracowników. Demonstruje strategie, dzięki którym w konstruktywny sposób poradzisz sobie z niepewnym szefem, pasywno-zadziornym współpracownikiem, wszystkowiedzącym czy stronniczym kolegą. Wymienia też zasady, dzięki którym będziesz mógł w konstruktywny sposób przeformułować swoje relacje w pracy – bez względu na to, z kim jesteś skonfliktowany. Progresywnanie w zgodzie z zasadami nie zawsze jest proste, ale Gallo pozwoli ci docenić znaczenie kluczowych składników korzystnych relacji, takich jak zrozumienie czy wsparcie, dzięki którym wytrwasz w swoim postanowieniu – na własnych warunkach.
Relacje pomiędzy ludźmi w pracy bywają nieprzystępne. Stres, jaki powodują codzienne kontakty z trudnymi osobami, osłabia twoją kreatywność i efektywność, pogarsza zdolność do jasnego myślenia i podejmowania racjonalnych decyzji oraz sprawia, iż przestajesz się angażować. Może także doprowadzić do tego, że zamiast spać, będziesz się zamartwiać, staniesz się wycofany albo zaczniesz reagować w sposób, którego później będziesz żałować.
W książce odszukasz mnóstwo chwilami żenujących przykładów zachowań zaczerpniętych z biurowej rzeczywistości oraz wyniki najnowszych badań behawioralnych i funkcjonalne wskazówki do zastosowania od razu. Z tym poradnikiem nauczysz się, jak radzić sobie z najtrudniejszymi relacjami w pracy i jednocześnie tworzyć niepodatność w interakcjach międzyludzkich.
„Ta książka udowadnia, iż dobra współpraca jest realna – nawet z tym palantem, którego najchętniej widzielibyśmy w innej firmie".
—DANIEL GOLEMAN, autor bestsellerów Inteligencja emocjonalna i Inteligencja społeczna
„Wszyscy trafiamy do pracy z bagażem doświadczeń, który wpływa na nasz obraz samych siebie, na nasze zaufanie, komunikację i zarządzanie konfliktami. Książka Amy Gallo to zestaw solidnych porad, jak poruszać się po mętnych wodach relacji międzyludzkich w życiu zawodowym".
—ESTHER PEREL, psychoterapeutka, autorka bestsellerów „New York Timesa"; prowadzi podcasty pt. „Where Should We Begin?" oraz „How’s Work?"
„dostępna, użyteczna książka o tym, jak radzić sobie z najtrudniejszymi współpracownikami i jak zmienić relacje z nimi w jedne z najcenniejszych w firmie".
—ADAM GRANT, autor bestselleru „New York Timesa" pt. Leniwy umysł; prowadzi podcast TED „WorkLife"
W tej mądrej i opartej na gruntownych badaniach książce Amy Gallo produktywny i użyteczny model radzenia sobie z niełatwymi współpracownikami. Bez względu na to, jaka jest twoja sytuacja, ta książka pomoże ci poprawić relacje w zespole".
—DANIEL H. PINK, autor bestsellerów „New York Timesa" pt. Żałować czy nie żałować?, Kiedy i Drive
AMY GALLO jest redaktorką współpracującą z lubianym czasopismem „Harvard Business Review" oraz autorką książki pt. HBR Guide to Dealing with Conflict i współprowadzącą podcast HBR o nazwie „Women at Work". Jej artykuły ukazały się w dziesiątkach książek poświęconych inteligencji emocjonalnej, przekazywaniu i otrzymywaniu feedbacku, zarządzaniu czasem i przywództwu. Gallo, jako modna prelegentka i facylitatorka, pomogła tysiącom liderów wydajniej radzić sobie z konfliktami i zarządzać złożoną dynamiką miejsca pracy. Ukończyła Uniwersytet Yale, a tytuł magistra uzyskała na Uniwersytecie Browna.