Autorka omawia 10 powszechnie użytkowanych form rozwoju kompetencji pracowników takich jak: tutoring, mentoring, coaching, szkolenie, warsztat, trening, konferencja, kongres, seminarium, studia podyplomowe. Wskazuje, jak zintegrować mocne działania do potrzeb informacji odbiorców.
W książce opisano także kluczowe modele oceny form rozwoju kompetencji pracowników, którymi są: czteropoziomowy model Kirkpatricka, model Hamblina, pięciopoziomowy model (ROI) Phillipsa, zmieniony ROI, metoda implementacji arkusza inwestycji i korzyści, model krytycznych stopni Guskey’a, model Holtona, model oceny wyników O’Connora (RA), model Kaufmanna i Kellera, model Brinkerhoffa, model IPO, model C-I-P-O, czteropoziomowy model ewaluacji Warra (CIRO), czteropoziomowy model Stufflebeama (CIPP), model Passmore’a i Velez (SOAP-M model), model Ramseya (GAP model), model Fiester i Morrisa.
interesującym uzupełnieniem jest przegląd badań dotyczących problematyki modeli oceny form rozwoju kompetencji i zaprezentowanie poprzez autorkę jej pionierskiej metody pomiaru i oceny produktywności działań rozwojowych pracowników.
Publikacja jest asygnowana dla pracowników działów kadr i zasobów ludzkich, menedżerów i przedsiębiorców. Zainteresuje także pracowników naukowych zarządzania, psychologii i socjologii i studentów tych kierunków.
„Zagadnienie rozwoju kompetencji personelu, wykorzystywania zróżnicowanych metod rozwojowych, a także pomiaru produktywności działań podejmowanych w analizowanym obszarze, wpisuje się w aktualne trendy w zarządzaniu organizacjami. Akcentuje się przy tym potrzebę podejmowania aktywności, które przyniosą w długiej perspektywie korzyści zarówno pracownikom, jak i pracodawcom".
dr hab. Katarzyna Piwowar-Sulej, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.