Android jest aktualnie najpopularniejszą platformą dla telefonów komórkowych i tabletów. Liczba aktywacji to setki tysięcy w ciągu jednego dnia na całym świecie. Dlatego również możliwość tworzenia własnego oprogramowania na urządzenia przenośne z systemem Android daje możliwość dotarcia do ogromnej liczby użytkowników.
Książka asygnowana jest dla osób pragnących samodzielnie nauczyć się od podstaw zasad budowy oprogramowania na urządzenia mobilne, które są stanowczo inne niżeli komputery stacjonarne, i rozpocząć pisanie własnych aplikacji z wykorzystaniem szerokiego spektrum przystępnych elementów programowych i sprzętowych. Publikacja stanowi kompletny przewodnik opisujący sposób przygotowania środowiska pracy, komponenty składowe projektu Android, części interfejsu, baz danych, komunikacji z użyciem sieci Internet i sposób uruchamiania aplikacji na urządzeniach wirtualnych i rzeczywistych.
Książkę podzielono na dwie części. W pierwszej przedstawiona jest filozofia działania (poparta przykładami), tak żeby czytelnik zrozumiał, jakie procesy zachodzą w trakcie uruchamiania aplikacji mobilnej. Druga część zawiera przykłady demonstrujące pokaźne spektrum możliwości sprzętów mobilnych z system Android.
Aby móc skorzystać z książki, należy:
– Znać podstawy programowania w języku Java;
– mieć podstawową wiedzę z zakresu projektowania aplikacji;
– Znać podstawy zastosowania środowiska developerskiego Eclipse.
Czytelnik samodzielnie nauczy się:
– Jak w kilku krokach utworzyć pierwszą własną aplikację przenośną z systemem Android;
– Jakie są podstawowe części składowe aplikacji mobilnej (m.in. Dynamiczności, intencje, serwisy, dostawcy treści);
– W jaki sposób działa aplikacja na urządzeniu przenośnym (cykl życia); – W jaki sposób utworzyć projekt rozbudowanej aplikacji;
– W jaki sposób projektować podstawowe i rozbudowane GUI dla własnych aplikacji (layouts); – W jaki sposób przygotowywać rozmaitego typu zasoby (informacje, grafika) dla własnej aplikacji;
– W jaki sposób zaprojektować i zaimplementować własną relacyjną bazę danych SQLite;
– W jaki sposób z zastosowaniem języka SQL pobierać i zapisywać dane do bazy informacji SQLite;
– W jaki sposób tworzyć rozbudowaną grafikę 2D, a także elementy grafiki 3D;
– W jaki sposób skonfigurować i użyć emulator urządzenia mobilnego – AVD.
darmowy fragment: