Książka ta ma pomóc menedżerom zrozumieć istotę przełomowej innowacji i to, jak na nią reagować. Odnajdziecie w niej opis narzędzi, które pozwalają pojąć, jakie są źródła tego zjawiska i jak sobie z nim radzić.
Przesłanie książki jest następujące: istnieją dowody na to,bezprecedensową innowacją da się zarządzić, lecz proste recepty - jak choćby zalecenie, żeby zacząć tworzyć innowację w środku własnej organizacji zanim zmusi nas do tego konkurencja - rzadko okazują się sprawne.
Za to rozwijanie produktów metodę prób i błędów rodem z epoki przedchristensenowskiej wciąż zdaje się działać w świecie pełnym przełomów. Chaos i wątpliwości zostaną rozwiane, a menedżerowie zyskają szansę zmiany nastawienia i przyjęcia, przynajmniej do pewnego stopnia, kontroli nad przyszłością ich biznesów.
Chciałbym zamienić niepohamowany lęk w ostrożną nadzieję. To nie jest książka, która ma pogrzebać ideę bezprecedensowej innowacji. Ma on pomóc jej się odrodzić i utrzymać ikoniczny status. Z przedmowy