Największym wyzwaniem dla wielu programistów jest ukończenie pracy nad grą. Większość projektów nie dobiega końca, gdyż ich autorzy są przytłoczeni złożonością i poziomem skomplikowania kodu. Książka Programowanie gier.
Wzorce rozwiązuje ten problem. Opierając się na swym wieloletnim doświadczeniu, autor zebrał sprawdzone wzorce projektowania gier, żeby zoptymalizować cykl ich tworzenia. Zostały one zorganizowane jako niezależne przepisy, dzięki temu czytelnik może wybrać tylko te wzorce, których potrzebuje w swej pracy.
Omówione wzorce mają sprawić, że kod będzie czystszy, łatwiejszy do zrozumienia i szybszy. Książka jest podzielona na trzy pokaźne części. Pierwsza stanowi wprowadzenie i nadaje ogólne ramy całej pracy. Część druga omawia kilka klasycznych i uniwersalnych wzorców programowania.
W każdym rozdziale autor wypróbowuje jeden z nich i omawia jego wykorzystanie w programowaniu gier. Trzecia, ostatnia część to gwóźdź programu. Demonstruje ona trzynaście wzorców projektowych koniecznych w procesie programowania gier.