Wydawnictwo naukowe uksw Współczesna pedagogika pracy. z perspektywy edukacji, pracy i badań
Wydawnictwo naukowe uksw Współczesna pedagogika pracy. z perspektywy edukacji, pracy i badań
Wydawnictwo naukowe uksw Współczesna pedagogika pracy. z perspektywy edukacji, pracy i badań
Audiobooki Wydawnictwo Naukowe UKSW

Wydawnictwo naukowe uksw Współczesna pedagogika pracy. z perspektywy edukacji, pracy i badań

30,40 zł

Specjalna okazja dla Ciebie!

Najkorzystniejszą ofertę przygotował TaniaKsiazka.pl w cenie 30,40 zł

Przeszukaliśmy całą bazę sklepów online w naszej bazie danych aby wyszukać najkorzystniejszą ofertę dla Ciebie. Wydawnictwo naukowe uksw Współczesna pedagogika pracy. z perspektywy edukacji, pracy i badań Wydawnictwo Naukowe UKSW z kategorii audiobooki kupisz w cenie 30,40 zł w sklepie TaniaKsiazka.pl. Wyświetlona wota 30,40 zł nie zawiera ewentualnych kosztów wysyłki.

Zobacz wszystkie oferty ...
  • Cechy:
  • Audiobooki
  • Wydawnictwo Naukowe UKSW
  • 9788364181139
  • Baraniak Barbara
  • Wydawnictwo Naukowe UKSW
  • 440
  • 2013

Opis Wydawnictwo naukowe uksw Współczesna pedagogika pracy. z perspektywy edukacji, pracy i badań

Tytuł Współczesna pedagogika pracy. Z perspektywy edukacji, pracy i badań Autor Barbara Baraniak Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe UKSW ISBN 978-83-64181-13-9 Rok wydania 2013 Wydanie 2 liczba stron 441 Format pdf Spis treści Wstęp 13


CZĘŚĆ PIERWSZA. PODSTAWOWE POJĘCIA PEDAGOGIKI PRACY WAŻNYMI KATEGORIAMI DLA EDUKACJI I PRACY 17


Wprowadzenie 19


1. WIELOWYMIAROWOŚĆ PRACY 21

1.1. Źródła pracy 21

1.2. Praca jako kategoria poznawcza (naukowa) 24

1.3. Interdyscyplinarny charakter pracy – wybrane problemy 28

1.3.1. Filozoficzne rozumienie pracy 29

1.3.2. Pedagogiczne konteksty pracy 31

1.3.3. Praca i jej problemy psychologiczne 34

1.3.4. Ergonomia u źródeł bezpiecznych i innowacyjnych rozwiązań organizacyjno-ekonomicznych pracy 40

1.3.5. Socjologiczne rozumienie pracy 45

1.3.6. Ekonomiczny sens pracy 46

1.4. Praca w kategoriach wartości 47

1.4.1. Rodowód, istota i struktury wartości 47

1.4.2. Wartościowanie pracy 52

1.5. Praca zawodowa 54

1.5.1. Typologie pracy zawodowej 56

1.5.2. Współczesny charakter pracy zawodowej 62

1.5.3. Edukacyjne wymiary pracy zawodowej 66

1.6. Praca jako kategoria rynkowa 76

1.6.1. Krajowy rynek pracy 77

1.6.2. Zagraniczne rynki pracy 82

1.6.3. Interesariusze rynku pracy 86

1.7. Bezrobocie problemem współczesnej pracy zawodowej 93

1.7.1. Bezrobocie i jego struktura 94

1.7.2. Środki i formy przeciwdziałania i łagodzenia skutków bezrobocia 96


2. WIELOWYMIAROWOŚĆ ZAWODU 99

2.1. Geneza zawodu 99

2.2. Zawód w ujęciu poznawczym 101

2.3. Interdyscyplinarne rozumienie zawodu – wybrane problemy 106

2.4. Zawód w ujęciu systemowym 108

2.4.1. Pojęcie systemu 109

2.4.2. Klasyfikacja zawodów i specjalności jako ujęcie systemowe 109

2.4.3. Struktury europejskich ram kwalifikacji w ujęciu systemowym 116

2.4.4. Opis zawodu i jego struktura jako przykład rozwiązania systemowego 120

2.4.5. Norma jako standard kwalifikacji zawodowych kolejnym rozwiązaniem systemowym 126

2.5. Zawód ważnym instrumentem porady zawodowej 131

2.5.1. Porada zawodowa – jej rozumienie i definiowanie 131

2.5.2. Wybrane koncepcje rozwoju człowieka ważne w karierze zawodowej 134

2.5.3. Porada zawodowa w dążeniu człowieka do kariery 136


3. KWALIFIKACJE JAKO WAŻNA KATEGORIA OPISUJĄCA ZAWÓD I cykl PRACY 147

3.1. Rodowód kwalifikacji 147

3.2. Kwalifikacje jako kategoria naukowa (poznawcza) 149

3.3. Struktury, modele, kryteria i poziomy kwalifikacyjne 149

3.4. Kwalifikacje w kategoriach wartości 156


4. KOMPETENCJE – ICH ROZUMIENIE I ZNACZENIE DLA PRACY ZAWODOWEJ CZŁOWIEKA 160

4.1. Od źródeł do struktur kompetencji 165

4.2. Typologie kompetencji 168

4.2.1. Kompetencje kluczowe – rodowód i istota 168

4.2.1.1. Kompetencje kluczowe w uczeniu się przez całe życie 169

4.2.1.2. Umiejętnościowy charakter kompetencji kluczowym kryterium przydatności do zatrudnienia 170

4.2.2. Kompetencje zawodowe 171


CZĘŚĆ DRUGA. EDUKACYJNE rozmiary WSPÓŁCZESNEJ PEDAGOGIKI PRACY 175


Wprowadzenie 177



1. EDUKACJA JAKO KATEGORIA NAUKOWA 179


2. TEORIA PEDAGOGIKI PRACY A STRUKTURY EDUKACYJNE 182

2.1. Edukacja permanentna 182

2.2. Edukacja szkolna 183

2.2.1. Edukacja przedzawodowa 183

2.2.2. Edukacja prozawodowa – przyszłość czy przeszłość 185

2.2.3. Edukacja zawodowa – szkolna i pozaszkolna 188


3. SYSTEM EDUKACJI W PRZYGOTOWANIU CZŁOWIEKA DO PRACY ZAWODOWEJ 192

3.1. System edukacji 192

3.1.1. System szkolny w procesie przygotowania człowieka do pracy zawodowej 193

3.1.2. System pozaszkolny w przygotowaniu człowieka do pracy zawodowej 195

3.2. Obszary edukacyjnego przygotowania człowieka do pracy zawodowej 199

3.2.1. Edukacja przedzawodowa 199

3.2.1.1. Tło historyczne wychowania poprzez pracę i do pracy 200

3.2.1.2. Problemy definicyjne wychowania poprzez pracę i do pracy 201

3.2.1.3. Wychowanie przez pracę i do pracy w edukacji przedzawodowej 202

3.2.1.4. Treści ogólnokształcące edukacji przedzawodowej 204

3.2.2. Edukacja prozawodowa w przygotowywaniu człowieka do pracy zawodowej 208

3.2.2.1. Kształcenie ogólne w liceum profilowanym 210

3.2.2.2. Kształtowanie umiejętności kluczowych w liceum profilowanym 211

3.2.2.3. Kształtowanie kwalifikacji ogólnozawodowych w liceum profilowanym 213

3.2.2.4. Uniwersalność wykształcenia absolwenta liceum profilowanego 216

3.3. Edukacja zawodowa w przygotowaniu człowieka do pracy 220

3.3.1. Kształcenie zawodowe jako kategoria naukowa (poznawcza) 222

3.3.2. Szkolne kształcenie zawodowe 227

3.3.3. Pozaszkolne kształcenie zawodowe 231


4. EDUKACJA ZAWODOWA JAKO proces KSZTAŁTOWANIA KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH 233

4.1. Treści kształcenia w edukacji zawodowej 233

4.2. Model czynnościowy treści kształcenia a struktury dokumentów edukacyjnych 237

4.2.1. Podstawy programowe kształcenia w zawodach 238

4.2.2. Programy kształcenia i komplety dydaktyczne przydatne w edukacji zawodowej 239

4.2.3. Standardy jako norma wymagań egzaminacyjnych potwierdzających kwalifikacje w zawodzie 248

4.3. Infrastruktura szkół a zapotrzebowania edukacyjne wyróznione obszarami pedagogiki pracy 256

4.3.1. Specjalistyczne klasopracownie 258

4.3.2. Pracownie szkolne 260

4.3.3. Specjalne szkolne pomieszczenia infrastukturalne 261

4.4. Nauczyciel a zapotrzebowania edukacyjne wyróznione obszarami pedagogiki pracy 265

4.4.1. Współdziałanie nauczycieli i uczniów w procesie kształtowania kwalifikacji zawodowych 269

4.4.2. Miejsca pracy kadry pedagogicznej szkolnego i pozaszkolnego systemów kształcenia zawodowego 272

4.5. Edukacja zawodowa wobec priorytetów Unii Europejskiej 273

4.5.1. Zagadnienia definicyjne edukacji europejskiej 273

4.5.2. Priorytety edukacji europejskiej w kształceniu zawodowym 274

4.5.3. Raporty unijne europejskim rozmiarem edukacji zawodowej 277

4.5.4. Deklaracje unijne narzędziem europejskiego rozmiary edukacji zawodowej 281


CZĘŚĆ TRZECIA. EDUKACJA I PRACA WAŻNYMI OBSZARAMI BADAWCZYMI WSPÓŁCZESNEJ PEDAGOGIKI PRACY 285


Wprowadzenie 287


1. EDUKACJA I PRACA W NURCIE NAUKOZNAWCZYM 289

1.1. Wiedza w nurcie naukoznawczym 289

1.2. Rodowód wiedzy i jej rodzaje 290

1.3. Struktury wiedzy i jej systemy 292

1.4. Edukacyjny wymiar procesów poznawczych (epistemologicznych) 293

1.4.1. Epistemologia a struktury nauki 295

1.4.2. Edukacja i praca w strukturach nauki 301


2. METODOLOGIA NAUK – ROZUMIENIE, STRUKTURA I ZAKRES 305



3. EDUKACJA I PRACA A STRUKTURY BADAWCZE PEDAGOGIKI PRACY 309


4. WYBRANE TYPOLOGIE METOD BADAWCZYCH PRZYDATNE W BADANIACH EDUKACJI I PRACY 312

4.1. Typologie metod badawczych upowszechniane w pedagogice społecznej 313

4.2. Typologie metod badawczych wg Z. Wiatrowskiego 313

4.3. Typologia metod badawczych wg M. Łobockiego 315

4.4. Typologia metod badawczych wg S. Juszczyka 316

4.5. Typologia metod badawczych wg T. Nowackiego 316


5. CHARAKTERYSTYKA WYBRANYCH METOD BADAWCZYCH PRZYDATNYCH W BADANIACH EDUKACJI I PRACY 319

5.1. Obserwacja 319

5.2. Wywiad w zbieraniu opinii 320

5.3. Ankieta w zbieraniu opinii 321

5.4. Badanie wytworów pracy i dokumentów 321

5.5. Testy pedagogiczne 322

5.6. Eksperyment 324

5.7. Testy psychologiczne 325

5.8. Monografia pedagogiczna 325

5.9. Metoda jednostkowych przypadków (kazuistyczna, studium przypadku) 326

5.10. Metoda autobiograficzna 327

5.11. Modelowanie 328

5.12. Metoda symulacji komputerowej 328


6. EDUKACJA PRZYGOTOWUJĄCA CZŁOWIEKA DO ZATRUDNIENIA JAKO cykl BADAWCZY 330


7. PRACA JAKO proces BADAWCZY 332

7.1. Rodowód badania pracy i jego współczesne konsekwencje 332

7.2. Metody badawcze teorii naukowej organizacji pracy przydatne w procesach badania pracy 334

7.2.1. Metody badania i usprawniania metod pracy 334

7.2.2. Mierzenie i normowanie pracy 335

7.2.3. Kwalifikowanie pracy 336

7.2.4. Analiza wartościowania pracy 338

7.2.5. Badanie ruchów 338

7.2.6. Analiza i projektowanie organizacji (instytucji) 342

7.3. Współczesne metody badania pracy 344

7.3.1. Teorie humanistyczne wyznacznikiem współczesnych tendencji badania pracy 344

7.3.2. Teoria kompleksowego zarządzania jakością (TQM – Total Quality Menegement) kryterium badania pracy 347

7.3.3. Zarządzanie zasobami ludzkimi współczesnym trendem w badaniu pracy 353

7.3.4. Menedżerment kadrowy przyszłością badania pracy 358


ZAKOŃCZENIE 361

BIBLIOGRAFIA 363

STRESZCZENIE 393

TABLE OF CONTENS 397

SUMMARY 403

Indeks nazwisk 407

Skorowidz rzeczowy 413

Specyfikacja produktu

Specyfikacja Wydawnictwo naukowe uksw Współczesna pedagogika pracy. z perspektywy edukacji, pracy i badań
Kategoria Audiobooki
Marka Wydawnictwo Naukowe UKSW
ISBN 9788364181139
Autor Baraniak Barbara
Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe UKSW
Ilość stron 440
Rok wydania 2013
Aktualnych ofert 1
Najniższa cena 30,40 zł
Najwyższa cena 30,40 zł
W bazie od 07.07.2016
Data aktualizacji 22.12.2024
Opinia użytkowników -
Nasza recenzja -
Rekomendacja sklepu TaniaKsiazka.pl

Historia cen

Funkcjonalność śledzenia historii zmian cen pozwala użytkownikowi na obserwację wartości towaru na przestrzeni czasu.

Nie udało nam się pozyskać historycznych informacji cenowych dla produktu Wydawnictwo naukowe uksw Współczesna pedagogika pracy. z perspektywy edukacji, pracy i badań (Audiobooki). Proszę spróbuj ponownie później.

Recenzje / opinie

Kupiłeś ten produkt? Powiedz nam, co o nim myślisz.

Jeszcze nikt nie ocenił Wydawnictwo naukowe uksw Współczesna pedagogika pracy. z perspektywy edukacji, pracy i badań. Bądź pierwszy i dodaj swoją opinię!

Znalezione oferty w bazie

W cenach propozycji dla Wydawnictwo naukowe uksw Współczesna pedagogika pracy. z perspektywy edukacji, pracy i badań Wydawnictwo Naukowe UKSW, przedstawionych na poniższej liście, nie uwzględniono możliwych kosztów dostarczenia towaru. Przed wytypowaniem miejsca, gdzie dokonasz zakupu, zorientuj się w ocenie firmy oraz dodaj do ceny możliwy koszt dostarczenia. Katalog propozycji cenowych jest regularnie aktualizowana, co kilkanaście minut.

  • Wydawnictwo naukowe uksw Współczesna pedagogika pracy. z perspektywy edukacji, pracy i badań (w sklepie TaniaKsiazka.pl)

    Wydawnictwo naukowe uksw Współczesna pedagogika pracy. z perspektywy edukacji, pracy i badań Sklep on-line
    ★★★★★
    30,40 zł
    Kategoria w sklepie TaniaKsiazka.pl: Audiobooki Wydawnictwo Naukowe UKSW

Produkty powiązane

Etyczne wymiary praw człowieka
Wydawnictwo Naukowe UKSW
Szczęśliwe małżeństwo i rodzina
Wydawnictwo Naukowe UKSW

Inne z kategorii Audiobooki

Dokumentacja medyczna w praktyce lekarza dentysty
Wydawnictwo Lekarskie PZWL
...