Rozdział 1. Pojęcie zasobów niematerialnych w społeczeństwie informacyjnym 13
1.1. Zasoby materialne a zasoby niematerialne. Zagadnienia definicyjne i klasyfikacje 13
1.2. Rodzaje zasobów niematerialnych 32
1.3. Wpływ transformacji społeczno-gospodarczej na zarządzanie zasobami niematerialnymi 40
1.4. Zasoby niematerialne jako źródło przewagi organizacji 45
1.5. Kapitał intelektualny w koncepcji zarządzania zasobami niematerialnymi 60
Rozdział 2. Charakterystyka i analiza wybranych niematerialnych zasobów organizacyjnych 69
2.1. Kapitał ludzki 69
2.2. Przywództwo 89
2.3. Strategia 111
2.4. Kultura organizacyjna 125
2.5. Komunikacja i relacje 143
2.6. Reputacja 158
2.7. Firma 187
2.8. Rozciągliwość i postępowość 201
2.9. Sieci i konsorcja 218
2.10. Obsługa nowych technice i procesów 230
2.11. Własności intelektualne 235
Rozdział 3. Zarządzanie niematerialnymi zasobami organizacyjnymi 241
3.1. Modele zarządzania niematerialnymi zasobami organizacyjnymi 241
3.2. Pomiar zasobów niematerialnych 248
3.3. Ochrona zasobów niematerialnych 265
3.4. Zarządzanie niematerialnymi zasobami organizacyjnymi w polskich bibliotekach – wyniki badań 275
Zakończenie 299
Bibliografia 301
Indeks osobowy 331
Spis tabel 335
Spis rysunków 337