Intencją, która przyświecała mi podczas pisania pracy dyplomowej o wykorzystaniu doświadczeń pacjentów i opinii kluczowego personelu w zarządzaniu jakością w opiece zdrowotnej w Polsce było nadanie treści realnie użytecznego rozmiaru, stąd wielu z Państwa, być może, wynajdzie w niej refleksje zbieżne ze swymi doświadczeniami i odpowiedź, w jaki sposób są one lub mogą być użytkowane przez personel w podmiotach leczniczych w zarządzaniu jakością.
informacje zwrotne od pacjentów potrafią zaskoczyć, każdy bowiem zwraca uwagę na inne detale, a one są ważne. Temat ten, jestem przekonany, powinien być obecny w dyskusji i bezustannie nakłaniać jej uczestników do tego, abyśmy wzajemnie się poznawali i rozumieli, udoskonalali procesy i stawali się lepszymi w tym, czym się zajmujemy, co będzie z korzyścią dla wszelkich, bo podział na personel i pacjentów wydaje się niewłaściwy.
Podstawowa Opieka Zdrowotna, Podstawowe Zabezpieczenie Szpitalne i Ambulatoryjna Opieka Specjalistyczna to przestrzenie, które dotyczą nas wszelkich.
* Dochód ze sprzedaży książki autor przekaże na cele Fundacji spora Orkiestra Świątecznej Pomocy.