Rozdział pierwszy pełni rolę służebną w stosunku do treści rozprawy i udoskonalone zrozumienie istoty pojęcia innowacji oraz innowacyjności oraz uwarunkowań związanych z ich definiowaniem. Dużo miejsca poświęcono w nim problematyce finansowania innowacji i działalności nowoczesnej, by jak najlepiej na ich tle pokazać specyficzny sposób wspomagania za pomocą pieniędzy publicznych działalności innowacyjnej w zamówieniach publicznych.skrupulatniej wyróżnić kwestie związków innowacji z popytem i podażą na nie, w syntetyczny sposób przedstawiono także wyniki badań własnych uwarunkowań rozwoju innowacyjności gospodarki.
też rozdział drugi ma charakter usługowy. Zawarto w nim charakterystykę zamówień publicznych, a także przedstawiono ich użycie jako determinanty rozwoju nowoczesności polskiej gospodarki. Mimo charakteru wprowadzającego jest on potrzebny w konstrukcji całej rozprawy, gdyż zapoznaje Czytelnika z znaczącymi barierami związanymi z rozwojem najnowocześniejszych zamówień publicznych, dokumentami i strategiami, które je wspierają, a także możliwymi do użycia rozwiązaniami w istniejącym stanie prawnym. Pozwala także, na podstawie wyników badań, na skonfrontowanie korzystnych praktyk w wybranych krajach z polityką prowadzoną w tym zakresie w Polsce po stronie popytowej rynku.
Rozdział trzeci pełni w pracy znaczną rolę związaną ze zdefiniowaniem barier, możliwości, a także szans łączących się z kreowaniem innowacji w zamówieniach publicznych po stronie podażowej rynku. Z punktu widzenia przewag, jakie ma grupa nieznacznych i przeciętnych przedsiębiorstw w kreowaniu innowacji i ich trudności w dostępie do rynku zamówień publicznych, rozdział ten zezwala na zrozumienie powiązań, jakie zachodzą między podażą a popytem w procesie kreowania innowacji i pozwala dojrzeć konieczność prowadzenia polityki państwa obejmującej udoskonalone użycie istniejącego potencjału po stronie podażowej rynku zamówień publicznych. Służy temu na dodatek przedstawienie instrumentów wspierających udział firm sektora MSP w przetargach publicznych w wybranych krajach.
Rola rozdziału czwartego w konstrukcji pracy jest oryginalna. Poświęcony jest charakterystyce tak zwanych zielonych zamówień publicznych. Jest próbą diagnozy stopnia ich użycia w kreowaniu pionierskich zamówień publicznych i wyznaczonia barier szerszego ich rozwoju. Jest on także odpowiedzią na postulaty zgłaszane przez Komisję Europejską, aby na tle prawidłowych praktyk po stronie popytowej rynku zamówień publicznych, przy poszanowaniu zasad jednostajnego rozwoju, budować proekologiczne instrumenty wspierające innowacje.
Rozdział piąty ma charakter operacyjny. Pozwala zrozumieć rolę, jaką pełnią narzędzia elektroniczne w użytkowaniu potencjału stwarzanego poprzez rynek zamówień publicznych w procesie kreowania innowacji. Przeprowadzone w nim badania pozwalają na ocenę perspektywy ekspansji gospodarczej związanej z ich użyciem po stronie podażowej, a także szans wynikających z generowania widocznych oszczędności finansowych po stronie popytowej tego rynku. Z punktu widzenia ograniczonych środków przeznaczanych na innowacje rozdział ten jest nad wyraz pokaźny dla tworzenia możliwości bardziej sprawnego ich wykorzystania.
Jak wspomniano, rozdział szósty pełni w pracy najważniejszą rolę. Jest podsumowaniem wcześniejszych analiz oraz całościową propozycją ich udoskonalonego użycia. W stosunku do rozdziałów poprzedzających ma nie tylko walory poznawcze,jeszcze aplikacyjne, gdyż na tle produkowanego modelu kierowania progresywnym zamówieniem publicznym pozwala wdrożyć strategię produktywniejszego użycia zasobów występujących na rynku zamówień publicznych w kreowaniu popytu na innowacje. Szczególne znaczenie, z tego punktu widzenia, pełni mapa intensywności. Rozdział szósty – dzięki budowie pierwszego w litera-turze światowej modelu oceny nowoczesności jednostek administracji publicznej udzielających zamówień publicznych – wskazuje możliwość lepszej i bardziej sprawiedliwej alokacji środków budżetowych do jednostek administracji publicznej udzielających zamówień publicznych. Ma to szczególne znaczenie w związku z bardziej gospodarnym ich zastosowaniem.
Książkę kończy komplet informacji wskazujących na pozycję Polski w rankingu progresywności i demonstrujących dane związane z publicznym wsparciem finansowym na działalność innowacyjną i dynamikę rozwoju rynku zamówień publicznych. W aneksie zawarto dodatkowo całościowe zestawienia tablicaryczne analizy prowadzonej w rozdziale szóstym.
też rozdział drugi ma charakter usługowy. Zawarto w nim charakterystykę zamówień publicznych, a także przedstawiono ich użycie jako determinanty rozwoju nowoczesności polskiej gospodarki. Mimo charakteru wprowadzającego jest on potrzebny w konstrukcji całej rozprawy, gdyż zapoznaje Czytelnika z znaczącymi barierami związanymi z rozwojem najnowocześniejszych zamówień publicznych, dokumentami i strategiami, które je wspierają, a także możliwymi do użycia rozwiązaniami w istniejącym stanie prawnym. Pozwala także, na podstawie wyników badań, na skonfrontowanie korzystnych praktyk w wybranych krajach z polityką prowadzoną w tym zakresie w Polsce po stronie popytowej rynku.
Rozdział trzeci pełni w pracy znaczną rolę związaną ze zdefiniowaniem barier, możliwości, a także szans łączących się z kreowaniem innowacji w zamówieniach publicznych po stronie podażowej rynku. Z punktu widzenia przewag, jakie ma grupa nieznacznych i przeciętnych przedsiębiorstw w kreowaniu innowacji i ich trudności w dostępie do rynku zamówień publicznych, rozdział ten zezwala na zrozumienie powiązań, jakie zachodzą między podażą a popytem w procesie kreowania innowacji i pozwala dojrzeć konieczność prowadzenia polityki państwa obejmującej udoskonalone użycie istniejącego potencjału po stronie podażowej rynku zamówień publicznych. Służy temu na dodatek przedstawienie instrumentów wspierających udział firm sektora MSP w przetargach publicznych w wybranych krajach.
Rola rozdziału czwartego w konstrukcji pracy jest oryginalna. Poświęcony jest charakterystyce tak zwanych zielonych zamówień publicznych. Jest próbą diagnozy stopnia ich użycia w kreowaniu pionierskich zamówień publicznych i wyznaczonia barier szerszego ich rozwoju. Jest on także odpowiedzią na postulaty zgłaszane przez Komisję Europejską, aby na tle prawidłowych praktyk po stronie popytowej rynku zamówień publicznych, przy poszanowaniu zasad jednostajnego rozwoju, budować proekologiczne instrumenty wspierające innowacje.
Rozdział piąty ma charakter operacyjny. Pozwala zrozumieć rolę, jaką pełnią narzędzia elektroniczne w użytkowaniu potencjału stwarzanego poprzez rynek zamówień publicznych w procesie kreowania innowacji. Przeprowadzone w nim badania pozwalają na ocenę perspektywy ekspansji gospodarczej związanej z ich użyciem po stronie podażowej, a także szans wynikających z generowania widocznych oszczędności finansowych po stronie popytowej tego rynku. Z punktu widzenia ograniczonych środków przeznaczanych na innowacje rozdział ten jest nad wyraz pokaźny dla tworzenia możliwości bardziej sprawnego ich wykorzystania.
Jak wspomniano, rozdział szósty pełni w pracy najważniejszą rolę. Jest podsumowaniem wcześniejszych analiz oraz całościową propozycją ich udoskonalonego użycia. W stosunku do rozdziałów poprzedzających ma nie tylko walory poznawcze,jeszcze aplikacyjne, gdyż na tle produkowanego modelu kierowania progresywnym zamówieniem publicznym pozwala wdrożyć strategię produktywniejszego użycia zasobów występujących na rynku zamówień publicznych w kreowaniu popytu na innowacje. Szczególne znaczenie, z tego punktu widzenia, pełni mapa intensywności. Rozdział szósty – dzięki budowie pierwszego w litera-turze światowej modelu oceny nowoczesności jednostek administracji publicznej udzielających zamówień publicznych – wskazuje możliwość lepszej i bardziej sprawiedliwej alokacji środków budżetowych do jednostek administracji publicznej udzielających zamówień publicznych. Ma to szczególne znaczenie w związku z bardziej gospodarnym ich zastosowaniem.
Książkę kończy komplet informacji wskazujących na pozycję Polski w rankingu progresywności i demonstrujących dane związane z publicznym wsparciem finansowym na działalność innowacyjną i dynamikę rozwoju rynku zamówień publicznych. W aneksie zawarto dodatkowo całościowe zestawienia tablicaryczne analizy prowadzonej w rozdziale szóstym.
Ze wstępu