Głównym celem monografii jest zaprezentowanie zarządzania procesowego we współczesnych organizacjach, równocześnie z perspektywy teoretycznej, jak i praktycznej, w ujęciu tradycyjnym i z uwzględnieniem nowych koncepcji rozwijających się w otoczeniu, wzbogaconych rozwiązaniami z praktyki gospodarczej.
Rozdział pierwszy poświęcony jest teoretyczno-metodycznym aspektom zarządzania procesowego w organizacjach. Omówiono m.in. Zagadnienia dotyczące: istoty i klasyfikacji procesów, struktury zarządzania procesowego, a także uwarunkowań realizacji tej koncepcji.
Rozdział drugi dotyczy wybranych zagadnień z zakresu procesowego modelu funkcjonowania organizacji, w szczególności: istoty projektowania i modelowania procesów. W dalszej części omówiono metody i narzędzia do pomiaru i doskonalenia procesów, a także oceny dojrzałości procesowej.
Rozdział trzeci poświęcony jest przesłankom ewolucji zarządzania procesowego i wyłaniającym się innowacyjnym trendom w otoczeniu, budowaniu zwinnego, dynamicznego zarządzania procesowego, a w szczególności koncepcji zintegrowanego zarządzania procesowego.
Rozdział czwarty dotyczy nowych metod i narzędzi zarządzania procesowego w podejściu marketingowym do zasobów ludzkich czy rozwiązań technologicznych. Obejmuje problematykę odnoszącą się do podejścia instytucjonalnego, a w szczególności do aspektów kulturowych, strukturalnych i społecznych.
Monografia adresowana jest do kadry menedżerskiej, ekspertów i konsultantów z zakresu zarządzania procesowego, architektów i projektantów procesów, przedstawicieli biur zarządzania procesami, jak jeszcze doktorantów, uczestników studiów podyplomowych oraz studentów uczelni ekonomicznych i technologicznych.
Zaprezentowany w monografii zakres merytoryczny przedstawia wyraźne zagadnienia, ale nie w pełni je wyczerpuje, stanowiąc inspirację do podjęcia i prowadzenia dalszych badań teoretyczno-empirycznych w omawianej problematyce.