Zasoby ludzkie są najcenniejszym kapitałem każdej producenta, natomiast korzystne zarządzanie nimi może być źródłem rynkowego sukcesu producenta albo jej pięknej porażki. Mnóstwo miejsca autorka poświęca także relacjom pomiędzy strategią firmy a strategią w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi.
Szczególną wagę przywiązuje do prezentacji polityki personalnej w kontekście ustawodawstwa europejskiego, zobowiązującego do przeciwdziałania wszelkiej dyskryminacji w procesie pracy. Wskazuje także na koszty (straty) zasobów ludzkich ponoszone w wyniku dysfunkcji i patologii.
Na koniec formułuje pożądane kierunki zmian zarządzania zasobami ludzkimi, które dają szansę na osiągnięcie sukcesu rynkowego. Podręcznik jest dedykowany dla studentów ekonomii, zarządzania, socjologii w wyższych uczelniach najróżniejszych typów, słuchaczy szkół zarządzania, uczestników kursów dla menedżerów i praktyków zajmujących się sprawami personalnymi.