„Przedstawiony do recenzji tom jest przykładem owocnego dyskursu wielu naukowców, kolejną próbą odczytania ludzkiego fenomenu, jakim jest dialog, jego rozmaitych konceptualizacji i możliwości doświadczania.
Jest to bogate treściowo, wieloautorskie opracowanie o charakterze interdyscyplinarnym, teoretyczno-funkcjonalnym, zawiera się w obszarze, między innymi, teorii wychowania, filozofii dialogu, pedagogiki dialogu i jej najróżniejszych rozmiarów, pedagogiki medialnej, pedagogiki szkolnej.
Złożoną i różną problematykę tomu organizuje tytułowa formuła: «pomiędzy w intersubiektywnej przestrzeni edukacji». Dotyka ona istoty cyklu wychowania, interakcji, intersubiektywnego statusu międzyludzkiej przestrzeni styczności, która – mimo swej mikroskali – może mieć wielką moc kreacyjną dla uczestniczących w niej podmiotów.
Stąd potrzeba wielostronnego namysłu nad problemem szeroko rozumianych napięć i dysonansów ujmowanych w kontekście obecności/nieobecności dialogu w przestrzeni edukacyjnej". Z recenzji prof. Zw. Dr hab.
Józefy Bałachowicz „Lektura poszczególnych rozdziałów składających się na pracę zbiorową nie tylko uświadamia, jak mnóstwo jest jeszcze do zrobienia w różnorodnych obszarach polskiej pedagogiki i praktyki edukacyjnej, lecz także, jak spory potencjał da się poprzez to wyzwolić.
W tym kontekście należy sobie tylko życzyć, żeby jak najwięcej pedagogów – tak teoretyków, jak i praktyków – weszło w kontakt z tą publikacją i dzięki niej odkryło dla siebie skarb dialogu edukacyjnego [...].
Od strony merytorycznej należy stwierdzić, że zbiór został poświęcony ważnej problematyce – dialogowi jako «intersubiektywnej przestrzeni pomiędzy» i dialogiczności w teorii i praktyce pedagogicznej. Zebrane teksty reprezentują różnorodne punkty widzenia, które wzajemnie się dopełniają i wzbogacają rozumienie całości.
niewątpliwie problematyka nie została wyczerpana i może stanowić przedmiot dalszych eksploracji zarówno teoretycznych, jak i poręcznych". Z recenzji dr hab. Prof. UKSW Dariusza Stępkowskiego