Kolejny, jedenasty już tom publikacji Rozmowy o rynku książki to zbiór 41 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2011 roku.
Bohaterami drukowanych w tomie obfitych rozmów byli przedstawiciele wydawnictw i księgarń, firm dystrybucyjnych, a także instytucji kultury, a także sektora poligraficznego, firm drobnych i pokaźnych, osoby z dużym doświadczeniem w branży, których głos jest dla środowiska ważny, lecz i nowicjusze, którzy nieraz borykają się z zupełnie innymi problemami, próbując stawiać swoje pierwsze kroki na rynku książki.
Wywiady z jednej strony za każdym razem poruszają tematy „gorące”, a więc aktualne wydarzenia na rynku, z drugiej – dotyczą problemów uniwersalnych. Choćby po wielu miesiącach warto wrócić do ocen rynku stawianych poprzez fachowców. Tematy poruszane w rozmowach w 2011 roku to m.in. Zagadnienia digitalizacji kultury, dystrybucji treści w pliku i przyszłości książki w dobie konwergencji mediów – jak scalić dwie sprzeczne zdawałoby się zapotrzebowania, z jednej strony biznesowe oczekiwania wydawców i dystrybutorów, z drugiej – coraz większy nacisk ze strony konsumentów kultury, aby ta była w internecie za darmo?
gratisowy fragment:
UWAGA!!! artykuł CYFROWY! - Wysyłany po zakupie bezpośrednio na maila.