W monografii zaprezentowano możliwości, jakie formuje wdrożenie i używanie określonych instrumentów i modeli zarządzania jakością w obszarze usług medycznych.
Inspiracją do powstania książki był fakt uczestniczenia w pracach grupy roboczej przy Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego, zajmującej się opracowaniem wieloletniego programu doskonalenia jakości w jednostkach wykonujących działalność leczniczą, w ramach Regionalnego Programu Strategicznego Zdrowie dla Pomorzan", i współorganizowanie i współprzewodniczenie cyklom seminariów i konferencji, odbywających się w Gdańsku w ramach HQ Forum (Healthcare Quality Forum), których rolą jest promowanie progresywnych metod zarządzania jakością w opiece zdrowotnej.
Wśród omówionych tematów:
rola i istota jakości oraz bezpieczeństwa usług medycznych
najróżniejsze koncepcje zarządzania jakością, w tym TQM, Kaizen, Lean Management, a także Six Sigma
narzędzia i metody zarządzania jakością, równocześnie o charakterze ogólnym, jak i specyficznym, np. Metoda HFMEA czy MedCARVER+Shock,
podstawowe modele doskonałości i idea i znaczenie takich inicjatyw jak benchmarking, prawidłowe praktyki i samoocena.
Inspiracją do powstania książki był fakt uczestniczenia w pracach grupy roboczej przy Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego, zajmującej się opracowaniem wieloletniego programu doskonalenia jakości w jednostkach wykonujących działalność leczniczą, w ramach Regionalnego Programu Strategicznego Zdrowie dla Pomorzan", i współorganizowanie i współprzewodniczenie cyklom seminariów i konferencji, odbywających się w Gdańsku w ramach HQ Forum (Healthcare Quality Forum), których rolą jest promowanie progresywnych metod zarządzania jakością w opiece zdrowotnej.
Wśród omówionych tematów:
rola i istota jakości oraz bezpieczeństwa usług medycznych
najróżniejsze koncepcje zarządzania jakością, w tym TQM, Kaizen, Lean Management, a także Six Sigma
narzędzia i metody zarządzania jakością, równocześnie o charakterze ogólnym, jak i specyficznym, np. Metoda HFMEA czy MedCARVER+Shock,
podstawowe modele doskonałości i idea i znaczenie takich inicjatyw jak benchmarking, prawidłowe praktyki i samoocena.
Tytuł Jakość usług medycznych w.3 Autor Małgorzata Z. Wiśniewska Wydawnictwo CeDeWu EAN 9788381025294 ISBN 9788381025294 Kategoria Literatura, Ekonomia i biznes ilość stron 304 Format 235x165x2 mm Rok wydania 2021