W książce skoncentrowano się na tym, czym są innowacje społeczne, jak mogą być zinstytucjonalizowane i w jaki sposób funkcjonują w praktyce. Celem publikacji jest zrozumienie zjawiska innowacji społecznych: od genezy, mechanizmów ich generowania, projektowania, wdrażania, działania, absorpcji i wpływania na efekty społeczne, upowszechniania, skalowania jak i utrwalania.
bardzo ważne jest wyjaśnienie powodów generowania innowacji społecznych w szerokim kontekście rozwoju społecznego. Ponadto widoczne jest pokazanie poręcznego rozmiaru innowacji społecznych w odniesieniu o środowiska, w jakim posiadają miejsce.
Ta część ma służyć jako inspiracja dla praktyki zarządzania publicznego oraz udoskonalania standardów i podnoszenia jakości polityk publicznych w tym zakresie. Dlatego zadbano o wyodrębnionie głównych czynników stymulujących, jak jeszcze ograniczających innowacje społeczne, a także pokazano wybrane studia przypadków.
prekursorskim elementem książki jest powiązanie teoretycznego wymiaru innowacji społecznych, w tym z uwzględnieniem zagadnienia społecznych inwestycji – kategorii stanowiącej nowość w wymiarze europejskim w okresie 2014–2020, jak dotąd nieopisanej w polskiej literaturze przedmiotu, z rozmiarem instytucjonalnym i praktycznym.
Tytuł Zarządzanie innowacjami społecznymi trendy perspektywy wyzwania Autor Opracowanie Zbiorowe Wydawnictwo Difin EAN 9788380850484 ISBN 9788380850484 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie ilość stron 185 Format 16x23x1 cm Rok wydania 2015 Oprawa Miękka Wydanie 1 Waga 0.301 kg