Na polskim rynku wydawniczym nadal odczuwa się brak szerokiej oferty innowacyjnych, a przy tym profesjonalnie przygotowanych publikacji, uczących współczesnego warsztatu dziennikarskiego. Proponowane dzieło, autorstwa Piotra Lewandowskiego, ma tą szczególną wartość, że napisane jest z ogromnym wyczuciem dla problemów warsztatowych przed jakimi staje młody adept sztuki dziennikarskiej. Ma mu słzastosować i upraszczać profesjonalizację jego warsztatu pracy. Dzieło to buduje oczywistą całość z pierwszą pracą P. Lewandowskiego, poświęconą praktyce dziennikarskiej ("Creative writing informacyjnych tekstów dziennikarskich") i jest jego naturalną kontynuacją. Również i tym razem Autor kładzie silny nacisk na ukazanie jak pokaźną rolę w pracy dziennikarza odgrywa kreatywność - w tym szczególnym wypadku ściśle połączoną z perswazją. Można odnieść mylne wrażenie, iż w ciągu intensywnego rozwoju mediów ich twórcy wykorzystali i do końca wyeksploatowali wszystkie możliwe schematy komunikacyjne, co musiałoby powodować zjawisko zmęczenia i uodpornienia się odbiorców na wszelkie formy pozyskania ich ciekawości. A jednak Autor udowadnia młodemu adeptowi dziennikarstwa, iż tym bardziej winien on walczyć o to, żeby jego przekaz perswazyjny był zbudowany istotnie profesjonalnie, a uwydatniał się swoją wyjątkowością, żeby wnosił coś nowego, by był kreatywny, a więc twórczy, odkrywczy. Można się tego nauczyć, wymaga to jednak poznania złożonego instrumentarium jakim należy się posługiwać. Piotr Lewandowski początkuje od ukazania zasadniczych, klasycznych i dominujących form występujących we współczesnej pracy dziennikarza prasowego. Pokazuje materię artykułu publicystycznego, felietonu, recenzji, komentarza, dziennika i reportażu publicystycznego. Pokazuje w jaki sposób wykorzystuje się w nich środki stylistyczne, które wypracowane zostały w literaturze i retoryce, a więc głęboko tkwią w kulturowym podglebiu z którego wyrasta także dziennikarstwo. Na ogół jednak takie "narzędzia" wymagają twórczej adaptacji, skrupulatnego dostosowania do formalnych schematów właściwych dla dziennikarstwa. P. Lewandowski otwiera przed oczami zdumionego adepta dziennikarstwa rozmiary bogactwa z którego może on czerpać bez końca jeśli zrozumie jaki ogrom kreatywnych i perswazyjnych form mieści literatura i te obszary dynamiczności twórczej człowieka, które wykraczają poza klasyczny język i wnikają w inne formy obrazowania i ekspansji poznawczej człowieka. Jednak Autor na pierwszym miejscu stawia poręczny wymiar przekazywanej wiedzy. Uczy w jaki sposób tworzyć formy publicystyczne, które posiadają silny ładunek perswazyjny. P. Lewandowski daje do ręki młodego adepta dziennikarstwa szereg sprawdzonych form z obszaru retoryki i erystyki. Podsumowaniem jego wielce kompetentnego poradnika jest znakomite ukazanie teoretycznych i ergonomicznych ograniczeń i możliwości wywiadu prasowego. Pokazuje pomysły w jaki sposób ograniczenia formalne właściwe dla wywiadu prasowego zastosować kreatywnie i uczynić z nich ich silną stronę takiej formy wypowiedzi. Niezwykłe możliwości wywiadu, jako formy dziennikarskiego przekazu, ukazał Johann Peter Eckermann w swych "Rozmowach z Goethem", ale to przecież Platonowi zawdzięczamy wykazanie jak silną formą perswazyjną i kreatywną jest dialog jako forma interakcji między ludźmi. W ślad za nim poszło tysiące innych znakomitych umysłów. Z tego niewyczerpanego bogactwa czerpią dziś także dziennikarze sięgający po wywiad jako wyjątkowo gorącą formę interakcji z odbiorcą. P. Lewandowski przedstawił w sposób wyjątkowo jasny, a przy tym praktyczny, metody wydajnego budowania i użycia wywiadu, a także tworzenia jego wewnętrznej narracji. Otrzymujemy dzieło, które jest nie tylko nadzwyczajnym poradnikiem warsztatowym dla młodych adeptów dziennikarstwa, ale też uczy kreatywności i odkrywa tajniki techniki użytkowej zezwalającej na stałe doskonalenie swoich umiejętności oraz twórcze wykorzystywanie literackich, kulturowych i komunikacyjnych "narzędzi" istniejących w naszym cywilizacyjnym dziedzictwie. Piotr Grochmalski
Audiobooki
E-bookowo
Creative writing publicystycznych tekstów dziennikarskich
13,17 zł
Wyjątkowa okazja dla Ciebie!
Najlepszą ofertę ma TaniaKsiazka.pl w cenie 13,17 zł
Idź do sklepu
Przejrzeliśmy bazę sklepów internetowych w systemie aby odnaleźć najbardziej korzystną ofertę dla Ciebie. Creative writing publicystycznych tekstów dziennikarskich E-bookowo z kategorii audiobooki kupisz w cenie 13,17 zł w sklepie TaniaKsiazka.pl. Wyświetlona cena 13,17 zł nie zawiera ewentualnych kosztów wysyłki.
Zobacz wszystkie oferty ...Opis Creative writing publicystycznych tekstów dziennikarskich
Specyfikacja produktu
Specyfikacja Creative writing publicystycznych tekstów dziennikarskich | |
---|---|
Kategoria | Audiobooki |
Marka | E-bookowo |
ISBN | 9788378595618 |
Autor | Piotr Lewandowski |
Wydawnictwo | E-bookowo |
Ilość stron | 233 |
Rok wydania | 2015 |
Tematyka | kulinaria, hobby, poradniki |
Aktualnych ofert | 1 |
Najniższa cena | 13,17 zł |
Najwyższa cena | 13,17 zł |
W bazie od | 25.01.2017 |
Data aktualizacji | 12.01.2025 |
Opinia użytkowników | - |
Nasza recenzja | - |
Rekomendacja sklepu | TaniaKsiazka.pl |
Historia cen
Funkcjonalność monitorowania historii cen pozwala na obserwację wartości produktu w czasie.
nie udało się nam pobrać historycznych informacji cenowych dla tego produktu. Spróbuj proszę ponownie później.
nie udało się nam pobrać historycznych informacji cenowych dla tego produktu. Spróbuj proszę ponownie później.
Recenzje / opinie
Masz ten produkt? Daj nam znać, co o nim myślisz.
Przepraszamy, ale obecnie nie mamy jeszcze opinii o tym produkcie.
Przepraszamy, ale obecnie nie mamy jeszcze opinii o tym produkcie.
Znalezione oferty w bazie
Ewentualne koszty wysyłki dla Creative writing publicystycznych tekstów dziennikarskich E-bookowo nie zostały wkalkulowane w ceny prezentowanych poniżej ofert. Przed wytypowaniem miejsca, gdzie dokonasz zakupu, zorientuj się w ocenie sklepu i dodaj do ceny ewentualny koszt dostarczenia. Lista propozycji cenowych jest stale aktualizowana co jakiś czas, około raz na kilka - kilkanaście minut.
-
Creative writing publicystycznych tekstów dziennikarskich (oferta z TaniaKsiazka.pl)
★★★★★13,17 złKategoria w sklepie TaniaKsiazka.pl: Audiobooki E-bookowo
Produkty powiązane
8,78 zł
Może wiem - Agata Chmielewska
10,97 zł
Kibol, czyli modlitwa Polaka
8,78 zł
LAMPKA CIERPKIEGO WINA - EBOOK
Inne z kategorii Audiobooki
Przeglądaj promocje z kategorii audiobooki cenionych marek:
Popularne marki:
Audiobooki
Armoryka,
Audiobooki
Harlequin,
Audiobooki
Infor PL,
Audiobooki
Novae Res,
Audiobooki
Universitas,
Audiobooki
Uniwersytet Śląski,
Audiobooki
Wolters Kluwer Polska SA,
Audiobooki
Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego,
Audiobooki
Wydawnictwo Naukowe PWN,
Audiobooki
Wydawnictwo e-bookowo
Ostatnio zaktualizowane:
- Diament Radży
- Człowiek o czterdziestu talarach
- Rozstanie z Narcyzem. Złam kod toksyka i wyjdź z gry
- Jak się doskonalić, czyli 13 cnót wg Benjamina Franklina oraz fragmenty z opisu żywota własnego
- 15 minutowe miasto
- Osiągaj więcej! Jak skutecznie zarządzać czasem i realizować cele
- Litres Królik i myszka. przygody - emiliya hrytskova - ebook
- Krew Dahaku
- Listy z Birmy i Chin
- Opowieści niepokojące