Choć (teoretycznie) żyjemy w kulturze obrazkowej, świat wirtualny (jednak) treściami stoi. Internet, niezwykle branża e-commerce, jest wypełniony tekstami, które konkurują o uwagę odbiorców i wyszukiwarek. Z założenia każdy opis artykułu, artykuł na blogu i post w social mediach powinien być oryginalny, nieść cenne treści, jakich nie odnajdzie się nigdzie indziej. W praktyce rzadko się zdarza, aby słowa w sieci niosły nieszablonową wartość. Równocześnie w formie, jak i w przekazie treści przybierają przeważnie postać kalki. „Kopiuj-wklej" z kosmetyczną zaledwie korektą, mającą maskować oczywistą „inspirację".
W książce SEOrigami autor przedstawia, iż także w internecie można pisać i komunikować się unikatowo, oryginalnie. Co więcej, udowadnia, że nie jest to działanie bezcelowe. Iż pod względem finansowym po prostu warto, wręcz należy tak właśnie robić. Poradnik został podzielony na dwie części. Pierwsza skupia się na tym, czym jest unikatowość („ponadto dla Google"), dlaczego oryginalność treści jest ważna, które firmy istotnie o nią dbają i jak można ją użyć u siebie, w swoim sklepie. Część druga oferuje gotowe techniki i schematy, upraszczające wdrażanie unikatowości w przeróżnych sferach naszych działań.
Tytuł SEOrigami. Sztuka pisania unikatowego (nie tylko na zapotrzebowania pozycjonowania) Autor Piotr Kaleta Wydawnictwo Helion EAN 9788328388338 ISBN 9788328388338 Kategoria Nauka i technologia\Informatyka liczba stron 136 Rok wydania 2022 Oprawa Miękka Wydanie 1