Tytuł nowe media w komunikacji marketingowej na rynku międzynarodowym Autor Małgorzata Bartosik-Purgat Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-20329-0 Rok wydania 2018 Warszawa Wydanie 1 liczba stron 368 Format mobi, epub Spis treści
Wstęp 9 1. Komunikacja marketingowa w świetle rozwoju internetu – podstawy teoretyczne2. Nowe media jako środowisko komunikacji marketingowej 71 2.1. Świat 3.0 w kontekście rozwoju internetu 73 2.2. Istota i charakterystyka nowych mediów 77 2.3. Media społecznościowe jako wariant nowych mediów 82 2.3.1. Media społecznościowe – istota i znaczenie 82 2.3.2. Atrybuty i funkcje mediów społecznościowych 85 2.3.3. Rodzaje mediów społecznościowych w świetle wybranych klasyfikacji 88 2.4. Możliwości zastosowania nowych mediów w komunikacji marketingowej – ujęcie teoretyczne 94 2.4.1. Teoretyczne podstawy zastosowania nowych technice z perspektywy jednostkowych użytkowników – model akceptacji technice 94 2.4.2. Wykorzystanie nowych mediów w strategiach marketingowych przedsiębiorstw – świeże koncepcje marketingowe 97 2.5. Możliwości zastosowania nowych mediów w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw na rynkach B2B i B2C 106
3. Uwarunkowania użycia nowych mediów w procesach internacjonalizacji działalności przedsiębiorstw 117 3.1. Klasyfikacja determinant zastosowania nowych mediów w międzynarodowej komunikacji marketingowej 119 3.2. Determinanty endogeniczne 121 3.2.1. Stopień internacjonalizacji przedsiębiorstwa 121 3.2.3. Wielkość przedsiębiorstwa 129 3.2.2. Typ produktów oferowanych poprzez przedsiębiorstwo 133 3.3. Determinanty egzogeniczne 139 3.3.1. Czynniki ekonomiczne 139 3.3.2. Czynniki technologiczne 142 3.3.3. Czynniki demograficzne 147 3.3.4. Czynniki kulturowe 154 3.3.5. Czynniki polityczno-
prawne 158
4. Świeże media a sprawność i wydajność komunikacji marketingowej 161 4.1. Efekty komunikacji marketingowej – próba identyfikacji 163 4.2. Efekty, skuteczność i wydajność komunikacji marketingowej w wymiarze działania całego przedsiębiorstwa – dylematy interpretacyjne 167 4.3. Pomiar sprawności i produktywności komunikacji marketingowej – metody i wskaźniki 171 4.4. Sprawność i sprawność komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych – zagadnienia pomiaru 176
5. Świeże media w komunikacji marketingowej a efekty działalności przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym – założenia badawcze 185 5.1. Metodyka badania 187 5.1.1. Pytania badawcze, cel główny i cele szczegółowe 187 5.1.2. Zakres badań i hipotezy badawcze 189 5.1.3. Metoda badawcza i wybór próby 191 5.2. Determinanty użycia nowych mediów w komunikacji marketingowej na rynku międzynarodowym – schemat zależności 196 5.3. Charakterystyka próby badawczej 198
6. Nowe media w komunikacji marketingowej badanych przedsiębiorstw na rynkach B2B – wyniki badań empirycznych 203 6.1. Typy nowych mediów w komunikacji badanych przedsiębiorstw z zagranicznym partnerem biznesowym 205 6.2. Determinanty użycia poprzez badane przedsiębiorstwa nowych mediów w komunikacji z zagranicznym partnerem biznesowym 210 6.3. Parametry nowych mediów i zakres ich wykorzystania przez badane przedsiębiorstwa w komunikacji z zagranicznym partnerem biznesowym 217
7. Nowe media w komunikacji marketingowej badanych przedsiębiorstw na rynkach B2C – wyniki badań empirycznych 223 7.1. Świeże media w komunikacji badanych przedsiębiorstw z zagranicznym partnerem biznesowym 225 7.1.1. Rodzaje nowych mediów 225 7.1.2. Determinanty egzo- i endogeniczne w wykorzystaniu nowych mediów 230 7.1.3. Parametry nowych mediów i zakres ich zastosowania 236 7.2. Nowe media w komunikacji z zagranicznym odbiorcą masowym 241 7.2.1. Typy nowych mediów 241 7.2.2. Determinanty egzo- i endogeniczne 246 7.2.3. Właściwości nowych mediów i efekty ich użycia 252 7.2.4. Zależności między zastosowaniem nowych mediów w komunikacji a czynnikami endo- i egzogenicznymi – podsumowanie 259
8. Znaczenie nowych mediów w komunikacji międzynarodowej – studia przypadków 267 8.1. Kukliki Felt Design Studio 269 8.2. TOPMET Light 273 8.3. Beiersdorf Manufacturing Poznań Sp. Z o.o 278 8.4. LUG Light Factory Sp. Z o.o 281 8.5. Avella Sp. Z o.o 286 8.6. Advanced Graphene Products Sp. Z o.o 289 8.7. Znaczenie nowych mediów w komunikacji na rynkach zagranicznych – podsumowanie studiów przypadków 292
Zakończenie 295 Bibliografia 299 Spis rysunków 329 Spis tabel 333 Spis zdjęć 337 Aneks 339