Tytuł Innowacje w marketingu banków detalicznych Autor Małgorzata Kieżel Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach ISBN 978-83-7875-494-7 Rok wydania 2018 Katowice Wydanie 1 ilość stron 191 Format pdf Spis treści Wprowadzenie 9
Rozdział 1
INNOWACJE W SEKTORZE BANKÓW DETALICZNYCH W ŚWIETLE UJĘĆ TEORETYCZNYCH 13
1.1. Istota innowacji w literaturze przedmiotu i korzyści, jakie niesie 13
1.2. Klasyfikacje innowacji w kontekście aktywności banków 19
1.3. Innowacje marketingowe w sektorze bankowym a klasyfikacja OECD 27
1.3.1. Innowacje technologiczne 30
1.3.2. Innowacje nietechnologiczne 33
1.4. Modele cyklu nowoczesnego we współczesnej gospodarce z uwzględnieniem specyfiki badanego sektora 39
1.4.1. Modele liniowe 40
1.4.2. Modele złożone 44
Rozdział 2
UWARUNKOWANIA DZIAŁALNOŚCI progresywnEJ BANKÓW DETALICZNYCH 53
2.1. Postępowość i klasyfikacja determinant działalności progresywnej 53
2.2. Warunki ekonomiczne dla funkcjonowania banków detalicznych 58
2.3. Uwarunkowania regulacyjno-prawne dla podmiotów sektora bankowego 62
2.4. Informacja i wiedza jako determinanty tworzenia innowacji w bankach 64
2.5. Technologie w kontekście wprowadzania i dyfuzji innowacji w bankach detalicznych 74
2.6. Rozwój społeczeństwa informacyjnego w kontekście innowacji bankowych 82
Rozdział 3
SEKTOR BANKOWY W POLSCE I POPYT NA PRODUKTY BANKOWE WŚRÓD KLIENTÓW jednostkowYCH 89
3.1. Struktura sektora bankowego i aktywa banków 89
3.2. Poziom ubankowienia Polaków 94
3.3. Popularność kart i form płatności wśród klientów jednostkowych 96
3.3.1. Karty płatnicze 97
3.3.2. Liczba użytkowników bankowości internetowej i mobilnej 100
3.4. Poziom sprzedaży kredytów dla klientów jednostkowych 105
Rozdział 4
OPINIE MENEDŻERÓW BANKÓW DETALICZNYCH i ZACHOWANIA KLIENTÓW jednostkowYCH WOBEC INNOWACJI W BADANYM SEKTORZE 110
4.1. Metodyka badań empirycznych wśród podmiotów sektora bankowości detalicznej i charakterystyka respondentów 110
4.2. Analiza wyników badań empirycznych przeprowadzonych wśród menedżerów banków 113
4.2.1. Progresywność sektora, a także źródła danych w opinii menedżerów badanych banków 113
4.2.2. Motywy i bariery wdrażania innowacji w badanych bankach 116
4.2.3. Determinanty efektywności wdrażania innowacji w opinii menedżerów badanych banków 117
4.2.4. Realizowany zakres współpracy i rodzaje innowacji wdrażane przez badane banki 121
4.3. Korzystanie z oferty i innowacji banków detalicznych przez klientów jednostkowych 128
4.4. Postępowość banków detalicznych i opinie na jej temat wśród badanych klientów 135
4.5. Determinanty poprzez klientów z innowacji banków detalicznych 143
4.6. Porównanie zakresu korzystania z innowacji marketingowych przez klientów indywidualnych z zakresem wdrożeń poprzez banki 150
Zakończenie 153
Załączniki 157
Kwestionariusz ankietowy: Innowacje w marketingu banków detalicznych w opinii Kierownictwa banków 159
Kwestionariusz ankietowy: Innowacje w marketingu banków detalicznych 168
Bibliografia 175
Spis rysunków 187
Spis tabel 189
Rozdział 1
INNOWACJE W SEKTORZE BANKÓW DETALICZNYCH W ŚWIETLE UJĘĆ TEORETYCZNYCH 13
1.1. Istota innowacji w literaturze przedmiotu i korzyści, jakie niesie 13
1.2. Klasyfikacje innowacji w kontekście aktywności banków 19
1.3. Innowacje marketingowe w sektorze bankowym a klasyfikacja OECD 27
1.3.1. Innowacje technologiczne 30
1.3.2. Innowacje nietechnologiczne 33
1.4. Modele cyklu nowoczesnego we współczesnej gospodarce z uwzględnieniem specyfiki badanego sektora 39
1.4.1. Modele liniowe 40
1.4.2. Modele złożone 44
Rozdział 2
UWARUNKOWANIA DZIAŁALNOŚCI progresywnEJ BANKÓW DETALICZNYCH 53
2.1. Postępowość i klasyfikacja determinant działalności progresywnej 53
2.2. Warunki ekonomiczne dla funkcjonowania banków detalicznych 58
2.3. Uwarunkowania regulacyjno-prawne dla podmiotów sektora bankowego 62
2.4. Informacja i wiedza jako determinanty tworzenia innowacji w bankach 64
2.5. Technologie w kontekście wprowadzania i dyfuzji innowacji w bankach detalicznych 74
2.6. Rozwój społeczeństwa informacyjnego w kontekście innowacji bankowych 82
Rozdział 3
SEKTOR BANKOWY W POLSCE I POPYT NA PRODUKTY BANKOWE WŚRÓD KLIENTÓW jednostkowYCH 89
3.1. Struktura sektora bankowego i aktywa banków 89
3.2. Poziom ubankowienia Polaków 94
3.3. Popularność kart i form płatności wśród klientów jednostkowych 96
3.3.1. Karty płatnicze 97
3.3.2. Liczba użytkowników bankowości internetowej i mobilnej 100
3.4. Poziom sprzedaży kredytów dla klientów jednostkowych 105
Rozdział 4
OPINIE MENEDŻERÓW BANKÓW DETALICZNYCH i ZACHOWANIA KLIENTÓW jednostkowYCH WOBEC INNOWACJI W BADANYM SEKTORZE 110
4.1. Metodyka badań empirycznych wśród podmiotów sektora bankowości detalicznej i charakterystyka respondentów 110
4.2. Analiza wyników badań empirycznych przeprowadzonych wśród menedżerów banków 113
4.2.1. Progresywność sektora, a także źródła danych w opinii menedżerów badanych banków 113
4.2.2. Motywy i bariery wdrażania innowacji w badanych bankach 116
4.2.3. Determinanty efektywności wdrażania innowacji w opinii menedżerów badanych banków 117
4.2.4. Realizowany zakres współpracy i rodzaje innowacji wdrażane przez badane banki 121
4.3. Korzystanie z oferty i innowacji banków detalicznych przez klientów jednostkowych 128
4.4. Postępowość banków detalicznych i opinie na jej temat wśród badanych klientów 135
4.5. Determinanty poprzez klientów z innowacji banków detalicznych 143
4.6. Porównanie zakresu korzystania z innowacji marketingowych przez klientów indywidualnych z zakresem wdrożeń poprzez banki 150
Zakończenie 153
Załączniki 157
Kwestionariusz ankietowy: Innowacje w marketingu banków detalicznych w opinii Kierownictwa banków 159
Kwestionariusz ankietowy: Innowacje w marketingu banków detalicznych 168
Bibliografia 175
Spis rysunków 187
Spis tabel 189