Oddajemy w Państwa ręce podręcznik traktujący o nieprzystępnej sztuce marketingu. Na ogół dlatego, iż marketing cały czas ewoluuje. Przyczyniają się do tego zmiany zachodzące w zachowaniach odbiorców, postęp techniczny, rozwój mediów i ewolucja sposobu zarządzania przedsiębiorstwami.
Narzędzia marketingowe z jednej strony pozwalają skutecznie komunikować się z odbiorcami, z drugiej zaś umożliwiają im przekazywanie informacji zwrotnej. Pozwalają poznawać konsumentów i oferować im wartościowe produkty i usługi.
Coraz częściej pozwalają na także dbanie o dobro społeczne i sprzyjają ochronie środowiska. Naturalnie marketing ma także wady, gdyby jednak ich nie miał, nosiłby znamiona nienaturalności. Czy marketing jest sztuką kreacji czy sztuką manipulacji? doskonałym dzieckiem rynku czy nastawioną na zysk machiną wpływu na decyzje konsumentów? Przygotowując ten podręcznik, staraliśmy się spojrzeć na problem bardzo szeroko, pokazać genezę marketingu i to, jak zmieniał się na przestrzeni lat, zwrócić uwagę na jego współczesne, niejednokrotnie niekonwencjonalne, narzędzia, odnieść się do tego, jakie kreatywne rozwiązania ze sobą niesie, pokazać, iż kreacja ta oparta jest na przemyślanym zarządzaniu.
W książce umieszczono dużo danych funkcjonalnych oraz ciekawostki związane z funkcjonowaniem przedsiębiorstw. Liczne odniesienia do literatury przedmiotu mają na celu spojrzenie na problem z rożnych punktów widzenia, żeby pozycja stała się najmocniej ciekawa dla Czytelnika aby przekazać istotę wiedzy na temat marketingu.
Z uwagi na to,mają Państwo przed sobą podręcznik akademicki, to znajdują się w nim także ważne definicje wraz z legendą oznajmiającą, na których stronach ich szukać.