Polacy nie są zaznajomieni z chińską kulturą, stylem życia czy sposobem bycia Chińczyków. Chiny kojarzą się nam z zasady z fabrykami zachodnich marek oraz firmami typu Huaweii Xiaomi czy sklepami internetowymi Alibaba lub Aliexpress. Wiedza Chińczyków o Polakach jest jednakowo uboga i stereotypowa. Biznesmenów obu państw znamionuje wyidealizowane myślenie o tym, jak powinno wyglądać prowadzenie interesów w każdym z krajów. Jak mawiał Sun Tzu: „Kto zna wroga i zna siebie, nie będzie zagrożony nawet i w stu starciach. Kto nie zna wroga, lecz zna siebie, czasem odniesie zwycięstwo, a innym razem zostanie pokonany. Kto nie zna ani wroga, ani siebie, nieuchronnie ponosi klęskę w każdej walce". W tej samej kolejności należy poznać swych partnerów, siebie, rynek, cele i środowisko biznesowe.
Chiny stanowią dla nas ogromną szansę gospodarczą, a kto zrozumie chiński umysł i możliwości płynące ze współpracy z Chińczykami uzyska szanse stworzenia czegoś o czym konkurencja może tylko marzyć. W Polsce są już firmy, które to dostrzegły i urosły z niepokaźnych spółek do liderów w swojej branży właśnie dzięki ścisłej współpracy z podmiotami chińskimi. Prawidłową lekcją dla polskich przedsiębiorców może być podejście firm niemieckich i południowokoreańskich, którym udało się osiągnąć wspaniałe wyniki w Chinach dzięki temu, iż po prostu nauczyły się one robić interesy z Chińczykami i dostosowały się do chińskiej kultury biznesowej.
Książka składa się z kilkunastu rozdziałów, z których każdy odwołuje się do ergonomicznej wiedzy i doświadczenia w biznesie z Chińczykami. wielki nacisk jej autorzy kładą na odczarowanie kultury biznesowej Chin i sposobu działania chińskich firm. Książka jest asygnowana dla przedsiębiorców już działających na rynku chińskim lub rozważających wejście na ten rynek. Publikacja ma wymiar praktyczny i w prosty sposób opisuje równocześnie mechanizmy prawne, jak i te pozaprawne.