Książka jest pierwszą w Polsce publikacją dotyczącą prędko rozwijających się ostatnio aliansów marketingowych przedsiębiorstw i innych organizacji. Przedstawiono tu charakterystykę aliansów marketingowych i sposobów zarządzania nimi w celu osiągnięcia przewagi konkurencyjnej na rynku.
Zaprezentowano na dodatek przypadki ich użycia w praktyce gospodarczej i rezultaty badań ankietowych prowadzonych poprzez autorów w dużych polskich przedsiębiorstwach. W książce szczegółowo omówiono: parametry aliansów marketingowych, ich warianty i przyczyny rozwoju, zarządzanie aliansami marketingowymi - wraz z analizą ich sprawności i sprawności oraz koncepcją aliansu jako projektu, tworzenie sojuszy marek, multipartnerskie programy lojalnościowe, licencjonowanie i franczyzę, współczesne porozumienia sponsoringowe, alianse marketingowe różnorodnych podmiotów - przedsiębiorstw różnych branż, organizacji kultury, sportu i jednostek samorządu terytorialnego, właścicieli mediów.
Publikacja jest asygnowana typowo dla kadry zarządzającej i menedżerów przedsiębiorstw i instytucji, które zamierzają tworzyć porozumienia kooperacyjne. Będzie także cennym źródłem wiedzy dla kadry naukowej i studentów kierunków ekonomicznych.
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.