Uważam tom za bardzo cenny i ciekawy ogląd problematyki haptyczności w kulturze - nie tylko europejskiej. Obserwacje obejmują pokaźny i rozmaity zakres zjawisk artystycznych - literaturę zróżnicowanych języków i obiegów, malarstwo europejskiego kanonu i współczesne eksperymenty artystyczne, film, praktyki performatywne, gry internetowe, cyberpoezję.
Autorzy czerpią inspiracje metodologiczne z zróżnicowanych obszarów humanistyki, tom wprowadza w związku z tym rozbudowane instrumentarium pojęciowe wykorzystywane dziś w badaniach nad haptycznością oraz panoramę stanowisk - od antyku po współczesność.
obfitość perspektyw wydobywa i uzmysławia równocześnie problemy sporne i punkty aporetyczne badań, jak i ich obszary wspólne i kluczowe tradycje. Skatalogowane w tomie prace przekonują, że na gruncie polskim zainteresowanie zagadnieniami zmysłów i cielesności łączone bywa z różnymi nurtami i tendencjami badawczymi - nie tylko sensory studies, somaestetyką czy antropologią doświadczenia, ale też studiami nad pamięcią, afektami i wizualnością, teorią aktora-sieci, krytyką feministyczną, queer studies, performatyką, disability studies.
Z recenzji prof. Dr hab. Eugenii Prokop-Janiec