Jak szybko zmotywować tych, którym chce się najmniej? Dlaczego coaching (nie) działa, a biznes ma na ogół awersję do "kołczów"? Jak wykorzystać dorobek psychologii pozytywnej i analizy transakcyjnej, by wydajniej zarządzać? Dlaczego inteligencja emocjonalna stanowi dominujący prognostyk sukcesu zawodowego i spełnienia prywatnego? Jak dzięki zastosowaniu innowacyjnej metody motywacyjno-korygującej skrócić czas i podnieść skuteczność procesów rozwojowych? "Samoświadomość, motywowanie siebie i innych i rozwiązywanie konfliktów w zespole - to niektóre z przestrzeni, które mogą być wydatnie usztywnione dzięki lekturze pracy p.
Tomasza Gordona. Fundament Nowej psychologii zarządzania stanowi kurs rozwoju inteligencji emocjonalnej, komunikacji, zarządzania zmianą i przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu. Rekomenduję Akademię Menedżera na Krakowskiej Akademii (studia podyplomowe zbudowane m.in.
na modelu coachingowego zarządzania) i ten podręcznik, jako projekty skrupulatnie przygotowane i praktyczne nie tylko dla menedżerów." Prof. Zw. Dr hab. Zbigniew Nęcki, Dziekan Wydziału Psychologii i Nauk Humanistycznych Krakowskiej Akademii im.
Andrzeja Frycza Modrzewskiego Nowa psychologia zarządzania opisuje oparte na nauce i sprawdzone w biznesie patenty najskuteczniejszych szefów. Może okazać się niezmiernie przydatna równocześnie dla doświadczonych menedżerów, jak i przyszłych adeptów sztuki wydajnego zarządzania ludźmi.
Koncentruje się na ergonomicznych biznesowo zasadach psychologii pozytywnej i analizy transakcyjnej oraz uwzględnia proces grupowy w pracy menedżera. Autor wyjaśnia przyczyny awersji biznesu do coachingu.
Wskazuje w dodatku szanse i zagrożenia związane z wchodzeniem menedżera w rolę coacha, mentora i trenera. Serce książki stanowi 7 filarów modelu coachingowego - miękkiego zarządzania dla twardych rezultatów.
Jej zwieńczeniem zaś jest autorska metoda motywacyjno-korygująca, która wydatnie skraca i ułatwia pracę menedżera z zespołem w tzw. Kryzysie odpowiedzialności. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.