Kluczowe wskaźniki skuteczności, czyli KPI, można porównać do instrumentów nawigacyjnych. Pozwalają bowiem uzyskać wiedzę, czy przedsiębiorstwo radzi sobie należycie, czy także zmierza ku katastrofie. Należycie przypasowany komplet mierników upraszcza przewidywanie zagrożeń i podjęcie niezbędnej interwencji - jest to narzędzie, którym posługują się wydajni menedżerowie. Tymczasem wielu decydentów nie rozumie KPI i nie potrafi wskazać, które z nich są niezbędne w danej sytuacji. W efekcie gromadzą oni szerokie ilości nietrudnych do pozyskania danych, z których jednak nic nie wynika.
W tej książce zaprezentowano 75 KPI, które są uznawane za najbardziej widoczne. Wynajdziesz tu ich definicje wraz ze zwięzłym opisem, techniki obliczania, wreszcie ― co najważniejsze ― sposoby korzystania z tych narzędzi. Dzięki praktycznym przykładom niepostrzeżenie zaczniesz rozumieć KPI i w miarę lektury nabędziesz umiejętności ich interpretacji w celu oceny najważniejszych aspektów działalności każdego przedsiębiorstwa. Równie wartościowym elementem poradnika są wskazówki dotyczące gromadzenia danych, ustalania wartości docelowej i stopni odniesienia, a także częstotliwości dokonywania pomiarów. Nie zabrakło podpowiedzi dotyczących rodzajów ryzyka związanego z poszczególnymi KPI. Książka może służyć jako lektura uzupełniająca wiedzę o zarządzaniu i rentowności firmy albo jako podręczna encyklopedia, w której w każdej chwili możesz sprawdzić niebanalne Cię KPI.
Poznaj KPI, które obejmują niemało perspektyw:
- finansową
- klienta
- marketingu i sprzedaży
- procesów operacyjnych i łańcucha dostaw
- pracownika
- społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa
Niemierzalne? Niezarządzalne!