Współczesny biznes liczbami stoi. Wykresy, tabele, przetwarzanie danych, analizowanie wyników z przeszłości, prognozowanie sprzedaży, zakupów i produkcji... Większość działów w znacznych przedsiębiorstwach wspiera się tym, co policzalne. Większość, lecz raczej nie dział human resources. Dlaczego? Czyżby HR-owcy nie wierzyli w liczby i stawiali na intuicję? Może. A może po prostu brakuje im rzetelnych narzędzi, dzięki którym można przeanalizować dane, jakie są przystępne dla osób wyspecjalizowanych w zarządzaniu zasobami ludzkimi producenta?
Do niedawna działy HR uchodziły powszechnie za najistotniej niemierzalne w przedsiębiorstwach. Ostatnio jednak ten nurt się zmienia. Takie pojęcia jak data-based HR czy data-driven HR z roku na rok zyskują na popularności. Zarządzający firmami oraz sami pracownicy human resources chcą mierzyć wydajność coraz obszerniejszej liczby procesów personalnych, aby na podstawie uzyskanych wyników móc planować przyszłe działania. Tylko co mierzyć? Jakimi metodami to robić? Odpowiedzi na te i inne pytania związane z analityką zasobów ludzkich wyszukasz w tej książce.
Ta książka pomoże Ci zbudować lub wzmocnić rolę analityki HR w Twojej firmie, pomoże także w rozwijaniu umiejętności i perspektywy analityków HR, a także przekona zarząd i biznes, iż warto zainwestować czas i fundusze w rozwijanie tej części biznesu. Wskaże jasne cele analityki personalnej, przeprowadzi Cię krok po kroku przez najważniejsze aspekty liczb w HR, które będziesz mógł użyć w swej firmie. Najczęściej książka pomoże Ci w znalezieniu wspólnego języka z biznesem, finansami i zarządem ― a językiem tym są właśnie dane.
Anna Morawiec-Bartosik ― analityczka HR, twórczyni narzędzi mierzących wydajność HR i autorka metody wyznaczania HR KPI dobranych do organizacji. Absolwentka ekonomii międzynarodowej na Uniwersytecie Jagiellońskim, od ponad dekady związana z branżą zarządzania zasobami ludzkimi, równocześnie od strony biznesowej, jak i consultingowej. Autorka koncepcji czterech rewolucji funkcji personalnej i metody tworzenia własnych, dobranych wskaźników sprawności. Stworzyła markę HRrebels, w ramach której stwarza biznesową wartość działów HR dzięki podejściu opartemu na danych. Występuje jako prelegentka na konferencjach branżowych, na co dzień doradza menedżerom i członkom zarządów w zakresie komunikacji wynagrodzeń, podwyżek i interpretowania informacji HR.