Stwórz towar, który pokochają klienci. Na jeden udany towar, który raduje się sympatią użytkowników i odnosi sukces, przypadają setki takich, które okazały się zupełnymi niewypałami. Pozornie wydaje się, że klucz do sukcesu artykułu jest bardzo prosty: musi on zaspokajać zapotrzebowania użytkownika i odpowiadać jego oczekiwaniom bardziej przystępne produkty konkurencji.
W praktyce okazuje się jednak, że jeśli nie posłużymy się odpowiednią metodyką, to dostosowanie artykułu do potrzeb użytkownika okaże się zadaniem karkołomnym. Rozwiązaniem tego problemu jest metoda Lean Product.
Opisana w tej książce metoda Lean Product jest prostym, iteracyjnym procesem składającym się z sześciu kroków, które pozwalają w prosty sposób sformułować i przetestować kluczowe hipotezy dotyczące dostosowania artykułu do rynku.
Poza samą metodą Lean Product w książce przedstawiono szereg widocznych zagadnień, takich jak szczegółowe omówienia projektowania UX i metodyki agile. Obszernie przedstawiono w dodatku pracę z danymi analitycznymi i ich wykorzystanie do optymalizacji artykułu.
Najważniejsze zagadnienia: zasady dopasowania produktu do rynku, kroki cyklu Lean Product wraz ze studium przypadku, MVP — projektowanie i testowanie z udziałem klientów, kluczowe wskaźniki i pętla optymalizacji wskaźnika, optymalizacja za pomocą testów A/B.
„Przewodnik Dana jest oczekiwaną z wytęsknieniem instrukcją wdrażania zasad metody Lean Startup. Ta wyczerpująca, bezpośrednia książka omawia wszystko, co musisz wiedzieć, by stworzyć udany artykuł".
Sean Ellis, prezes Qualaroo i GrowthHackers.com „Przewodnik po tworzeniu udanych produktów Dana nadaje metodzie Lean Startup nową jakość! Ta książka jest rzeczywiście skierowana do wszelkich — od projektantów po inżynierów i przedsiębiorców".
Kaaren Hanson, dyrektor ds. Projektowych Medallia i była dyrektor ds. Innowacji projektowych w Intuit „Dan Olsen jest poważanym w Dolinie Krzemowej znawcą metody Lean Product. Jego książka pokazuje zespołom produkcyjnym prosty i bezpośredni sposób na określenie punktu dopasowania artykułu do rynku, przygotowanie MVP i dalsze polepszanie go z biegiem czasu".
Ken Fine, dyrektor ds. Klientów Medallia Powyższy opis pochodzi od wydawcy.