Design thinking to metoda praktykowana z powodzeniem od prawidłowych kilkudziesięciu lat. Stosują ją światowi giganci, jak Apple czy Google. Definiowana jest jako podejście, sposób myślenia czy - jak kto woli - filozofia, w której proponowanie nowych rozwiązań zostaje poprzedzone gruntownym poznaniem i zrozumieniem potrzeb użytkowników. To metodologia absolutnie uniwersalna i intuicyjna, a dzięki filarom, na których bazuje - kulturze zrozumienia, dociekliwości i kwestionowaniu utartych schematów - pomaga nie tylko lepiej odpowiadać na ludzkie potrzeby. Pozwala także prędko odnajdować punkty zapalne, których zniwelowanie może zasadniczo przyczynić się do podniesienia jakości życia, pracy, a także doświadczeń zarówno pojedynczego człowieka, jak i społeczeństwa.
Tym, co produktywność metody design thinking, jest usystematyzowanie cyklu, w którym techniczną wykonalność projektu łączy się z jego biznesową opłacalnością i codzienną poręcznością. Proces ten składa się z pięciu podstawowych etapów: odkrywania, definiowania wyzwania (potrzeb), tworzenia rozwiązania, prototypowania, testowania, planowania wdrożenia. Wszystkie podejmowane działania prowokują do zadania sobie podstawowych w metodologii design thinking pytań: Dla kogo projektujemy? Po co to robimy? Co w związku z tym proponujemy? Jak to wygląda? Czy działa? Czy jest osiągalne do wdrożenia? w rezultacie kreowane są produkty i usługi pożądane poprzez odbiorców, przy tym poręczne i błyskotliwe, a jednocześnie wolne od niepotrzebnych udziwnień.
Ta książka demonstruje krok po kroku, jak posługiwać się metodą design thinking. Od poszukiwania pomysłów po pogłębionych wywiadach przeprowadzonych z klientami po przygotowanie rynkowego wdrożenia rozwiązania - szczegółowo omawia etapy oraz funkcjonalne narzędzia, które z powodzeniem będziesz mógł wykorzystywać w swej firmie. Odnajdziesz tu studia przypadków z różnych branż i opinie i doświadczenia specjalistów, którzy stosują tę metodę w swym biznesie.