Jak to wygrać? Zastanawiało Cię kiedyś, co właściwie podlega negocjacjom? Otóż istotą negocjacji jest konflikt. W procesie posiadającym doprowadzić do porozumienia należy w mądry, satysfakcjonujący dla obu stron sposób zrealizować cele, które dla każdej z nich są zróżnicowane.
Muszą być przeróżne - gdyby były identyczne, nie byłoby czego negocjować. Oto pierwsza prawda, którą należy zrozumieć przed przystąpieniem do negocjacji. Druga brzmi następująco: negocjacje zaczynają się o dużo wcześniej w momencie, gdy do nich siadamy.
Podstawą do negocjowania kontraktu, porozumienia, ustaleń na przyszłość jest przeszłość - historia dotychczasowych negocjacji, marka, z jaką siadamy do stołu rozmów, pozycja na rynku, reputacja itd. Skutki negocjacji nie będą się ograniczać do warunków samego kontraktu.
Będą długookresowe, może nawet wpłyną na zarys marki w kolejnych latach. To tylko dwie z wielu negocjacyjnych prawd, które trzeba sobie uświadomić, nim się przystąpi do negocjowania czegokolwiek w pracy, życiu prywatnym czy też przestrzeni społecznej.
Bo negocjujemy bezustannie. Każda rozmowa, w trakcie której chcemy dojść z kimś do porozumienia, to negocjacje. O ile oczywiście wyjściowo mieliśmy odrębne zdania... Lecz to już wiesz. Teraz czas poznać pozostałe reguły rządzące procesem profesjonalnej komunikacji biznesowej.
Przedstawi Ci je w swej książce Paweł Kowalewski, doświadczony trener negocjacji, mediator, ekspert w zakresie zarządzania i sprzedaży. Dzięki temu podręcznikowi nie tylko zrozumiesz psychologiczne podstawy negocjacji, ale także nauczysz się korzystać ze zdobytej wiedzy tak, aby procesy psychiczne zachodzące w umyśle Twojego negocjacyjnego partnera działały zawsze na Twoją korzyść.
'Jako wieloletni szef HR w największych firmach w Europie coraz bardziej doceniam sztukę mistrzowskich negocjacji wewnętrznych. W książce Pawła Kowalewskiego mistrzowskie negocjacje można znaleźć dużo ergonomicznych rad dotyczących tego obszaru.
Z całkowitą odpowiedzialnością mogę ją polecić pracownikom każdej firmy, a w szczególności działom HR, managementowi i działom handlowym.' Beata Paluchowska, Head of HR Poland & CEE 'Jako RSM współpracuję z Pawłem Kowalewskim od wielu lat.
Dzięki jego poradom i rekomendacjom negocjacyjnym wielokrotnie udawało mi się rozwiązywać wyjątkowo niełatwe problemy, a w efekcie sprzedawać szybciej i więcej. Moim zdaniem książka fachowe negocjacje powinna być obowiązkową lekturą każdej osoby, która dba o wydajność i sprawność cyklu sprzedaży.' Monika Malec, RSM TOP Thimm Opakowania 'Doceniam bardzo ergonomiczne doświadczenie Pawła Kowalewskiego i dużo odniesień do sytuacji z życia wziętych, które możemy znaleźć w książce.
To podejście pozwala z całkowitą świadomością wykorzystać zdobytą wiedzę w biznesie. Książkę polecam wszystkim, niezależnie od działu, w którym pracują, czy roli, jaką spełniają. Komunikacja, w tym negocjacje, to klucz do porozumienia, sprawności oraz satysfakcji.' Magdalena Szaroleta, Sales Director, Raben Trans...