Jedną z podstawowych umiejętności w miejscu pracy jest komunikowanie się. Okazuje się, iż podwładni unikają trudnych, choć ważnych rozmów tylko dlatego, iż nie wiedzą, jak się do nich wziąć! I wcale nie chodzi wyłącznie o prośbę o podwyżkę czy przypasowanie się do nowych wymagań - nader nieraz problemem są takie sprawy jak występowanie (lub jej brak) w mediach społecznościowych, uczulające pachnidła koleżanki czy nie do końca trafione żarty starszego kolegi. Na skutek czego rośnie ilość osób, które w pracy czują się fatalnie. Są sfrustrowane, zranione, wyczerpane - ale o tym nie mówią, bo nie potrafią. Irytacja rośnie, a problemy pozostają nierozwiązane.
Ta książka powstała na bazie doświadczeń w rozwiązywaniu problemów z interakcjami w miejscu pracy, zgłaszanych poprzez zróżnicowanych ludzi. Jest napisana z perspektywy doświadczonego kierownika zespołu. Podpowie Ci, jak się zachować w wielu niezręcznych sytuacjach, które mogą zdarzyć się każdemu: wysłałeś do niewłaściwych osób kontrowersyjny e-mail, nie dotrzymałeś ważnego terminu, kolega traktuje Cię jak asystenta, ktoś przywłaszczył Twój rewelacyjny pomysł. Dowiesz się, jak obronną ręką wyjść z różnych niemiłych sytuacji, niezależnie od tego, czy dotyczą kontaktów z szefem, podwładnymi albo ze współpracownikami z działu. Atrakcyjne ujęcie tematu i pokaźna dawka humoru sprawiają, że to nadzwyczaj przyjemna lektura - do tego pożyteczna i bardzo inspirująca!
Alison Green jest autorką bloga Ask a Manager (www.askamanager.org), na którym odpowiada na pytania czytelników dotyczące problemów z zarządzaniem i pracą w biurze. Blog odnotowuje 2 miliony wizyt miesięcznie; opisywały go między innymi „USA Today", „The Wall Street Journal", „Glamour", CBS News, ABCNews.com, Fox Business News. Green prowadzi na dodatek kolumnę z poradami z zakresu funkcjonowania w miejscu pracy w „New York Magazine". Jest zodiakalnym Bykiem i szczęśliwą mężatką.