Wyobraź sobie dwoje ludzi. Co sprawi, iż z obcych staną się znajomymi? Co pozwoli im się przedstawić i czegoś nawzajem o sobie dowiedzieć? Rozmowa. Oczywiście, że wstępem do nowej znajomości jest rozmowa. To ona pomaga rozwinąć relację,często też przyczynia się do jej zakończenia. Wypowiedziane w zdenerwowaniu albo bez przemyślenia ostre słowa mogą zranić i zniszczyć to, co latami wypracowywano przy pomocy innych słów - życzliwych i dobrych. Istotnie w pracy, w relacji szef - podwładny, trzeba na nie uważać. Warto nauczyć się rozmawiać w sposób, który sygnalizuje, lecz nie rani. Krytykuje, ale nie obraża. Przekazuje wiedzę, lecz nie poucza. I motywuje - szczerze, efektywnie i bez pseudopsychologicznej nowomowy.
Szefie! A czy Ty wiesz, jak rozmawiać ze swoimi pracownikami?- Odważnie
- Mądrze
- Życzliwie
- Odpowiedzialnie