Etap edukacji wczesnoszkolnej jest niezwykle ważnym etapem w rozwoju emocjonalnym dziecka. Poradnik o emocjach związanych z wkroczeniem dziecka w świat szkolny jest dedykowany dla pedagogów, a także rodziców i opiekunów dzieci oraz dla wszelkich zainteresowanych wiedzą na temat emocji, został napisany w wyjątkowo transparentny i komunikatywny sposób.
„To od nas nasze dzieci uczą się wielu zachowań tych właściwych oraz niepożądanych. My dorośli nie za każdym razem wiemy, jak reagować i higienizować własne emocje i uczucia. Nieraz niewłaściwie interpretujemy i zbyt „gorąco" reagujemy na zachowania naszych dzieci. Może warto popularyzować wśród rodziców i nauczycieli postawę otwarcia. Powinniśmy w takich sytuacjach zrozumieć, iż nie ma złych i dobrych emocji, albowiem wszystkie emocje są nasze i mamy prawo je odczuwać. Treści zawarte w „Plecaku emocji" są takim drogowskazem, jak rozmawiać, jak interpretować, a także jak szanować marzenia, plany i emocje drugiego człowieka i jakie użyć praktyki uważności do odnalezienia dobrych rozwiązań pedagogiczno-terapeutycznych.
[…] poradnik wpisuje się w aktualne zapotrzebowania pedagogiczno-społeczne i może stanowić ciekawą i merytorycznie poprawną propozycję nie tylko dla wymienionych adresatów, ale także sugerowałabym, aby rozpowszechnić go wśród szerszego grona odbiorców. […] treści […] zredagowane są w sposób logicznie spójny, przejrzysty i komunikatywny. […] z tej wiedzy mogą z pokaźnym zyskiem dla siebie skorzystać wszyscy, których zainteresuje problematyka emocji i budowania dobrych relacji". (z recenzji dr Małgorzaty Karwowskiej – wykładowcy akademickiego, pedagoga specjalnego, logopedy, terapeuty)