Opis: marka modowa. Jak zrozumieć konsumenta i stworzyć firmę szytą na miarę$347 stanowi spójną tematycznie publikację, prezentującą w sposób oryginalny i twórczy wielowymiarowe związki pomiędzy kształtowaniem zachowań konsumentów a modą.
To nie jest książka o projektowaniu odzieży, lecz o budowaniu marek modowych. Ambicją Autorów było dostarczenie osobom zainteresowanym wykreowaniem lub wzmocnieniem już istniejącej firmy modowej koniecznej wiedzy i wielu funkcjonalnych wskazówek.
W książce połączono zatem aspiracje naukowe z praktyką biznesową oraz spojrzenie socjologiczne z podejściem zwykle marketingowym. Podstawą jej przygotowania były spore badania konsumentów mody, zrealizowane przy pomocy wielu, na ogół jakościowych metod.
Niniejsza publikacja jest dedykowana nie tylko dla kadry naukowej i studentów zarządzania i marketingu oraz kierunków związanych z projektowaniem mody, lecz także dla osób początkujących swoją przygodę w branży odzieżowej, a także menedżerów z pewnym doświadczeniem zawodowym, którzy szukają dla siebie inspiracji lub starają się pogłębić wiedzę na temat marek modowych.
Spis treści Wstęp CZĘŚĆ I. Jak zrozumieć konsumenta mody$348 1. Ważna moda: zainteresowanie Polek modą i jego przejawy 1.1. Moda jest ważna. Przejawy zainteresowania modą 1.2. Najróżniejsze podejścia do mody 1.3.
Napięcia i paradoksy 1.3.1. Moda tak, śledzenie trendów niekoniecznie 1.3.2. Oryginalność vs. Dobranie (a sprawa polska) 1.4. Niewidzialna nazwa 2. Mapa mody: metafory i obrazy mody w narracjach współczesnych Polek 2.1.
Jedenaście metafor mody 2.2. Moda odbierana zmysłami 2.2.1. Słodko-gorzko, prawidłowe restauracje i modowy,,kwas" 2.2.2. Plusz, woda i szorstko-gładkość 2.2.3. Modowa paleta kolorów 2.2.4. Wszystkie dźwięki mody 2.2.5.
Zapach mody 2.2.6. Modowa paleta uczuć 2.3.,,Moja moda" i,,moda zewnętrzna" 3. Mikrostrategie codzienności: moda i ubieranie się jako narzędzie zarządzania powszednim dobrostanem 3.1. Moda jako,,skrzynka z narzędziami" 3.2.
przeróżne potrzeby w najróżniejszym wieku 4. Firma, moda i wygoda. Polki na zakupach konfekcyjnych 4.1. Jak kupują Polki w różnorodnym wieku$349 4.2. Strategie poruszania się po galerii i po sklepie 4.3. Sześć uniwersalnych kryteriów wyboru odzieży 4.4.
Źródła informacji i inspiracji w procesie zakupu modowego 5. Prawdziwe miłości, przelotne romanse i związki z rozsądku - relacje Polek z markami modowymi 5.1.,,Moje producenta" i,,firmy marzeń" 5.1.1.
Bezpieczne wybory, głód rzeczy i królowa ZARA 5.1.2. Głód doświadczeń, luźne związki i poszukiwanie spójności 5.1.3.,,Jola lojalna'', ekskluzywne ciągoty i wygoda ponad wszystko 5.2. Młode polskie marki - wysokie ceny i perełki w,,szarym dresowym morzu" 5.3.
Przelotne romanse, prawdziwe miłości i związki z rozsądku 6. Moda etyczna 7. Jak użyć wyniki badań kupujących mody w szyciu marki na miarę$350 CZĘŚĆ II. Jak stworzyć firmę szytą na miarę$351 8.
Model marki modowej 8.1. Firma i jej kapitał 8.2. Mózg kupującego markę 8.3. FRED, czyli co decyduje o sile producenta$352 8.4.,,Od przybytku głowa nie boli", czyli zarządzanie portfelem marek 8.5. Składowe modelu marki modowej 9.
O toczenie producenta modowej 9.1. PEST oddziałuje na całą branżę modową 9.1.1. Otoczenie polityczno-prawne 9.1.2. Otoczenie ekonomiczne 9.1.3. Otoczenie społeczne 9.1.4. Otoczenie techniczne 9.2. KKDP: Konkurenci, kupujący, Dostawcy i Pośrednicy 9.2.1.
Konkurenci 9.2.2. Kupujący 9.3. Badania własne i źródła wtórne 10. M oda jako tło producenta 10.1. Moda - jak ją rozumieć$353 10.2. Czy moda jest trendy$354 O trendach w modowym biznesie 10.3. Moda modę goni.
cykl mody wczoraj i dziś 10.4. Moda modzie nierówna - piramida mody 10.5. Moda wyszła na ulicę. Moda uliczna a biznes 10.6.,,Myśl globalnie, działaj lokalnie", czyli o modzie coraz bardziej globalnej 11.
Misja i opowieść marki 11.1.,,Dawno, dawno temu...", czyli o co chodzi w budowaniu opowieści producenta$355 11.2.,,Chodź, opowiem Ci bajeczkę...", czyli jak stworzyć opowieść marki$356 11.3. Miejsce kreatora w opowieści marki 11.4.
Zarządzanie opowieścią marki 11.5. Mission (im-) possible. Tworzenie misji producenta 12. Identyfikatory producenta modowej 12.1. Przesłanki i kryteria wyboru identyfikatorów firmy 12.2. Nazwa marki 12.3. Zapis nazwy firmy 12.4.
Rejestracja znaków towarowych w Polsce i Europie (EUIPO) 13. Miejsca sprzedaży firmy modowej 13.1. Dobór miejsc sprzedaży firmy modowej 13.2. Własne sklepy stacjonarne 13.2.1. Lokalizacja 13.2.2. Architektura 13.2.3.
Atmosfera 13.3. Własny e-sklep 13.4. Pozostałe formy miejsc sprzedaży 14. Komunikacja producenta modowej 14.1. Znaczenie komunikacji, czyli dlaczego w branży modowej bez komunikacji ani rusz$357 14.2.,,Jeden obraz wart tysiąc słów", czyli o komunikacji wizualnej w modzie 14.3.
Kanały komunikacji, czyli jaką drogą dotrzeć do odbiorcy$358 14.3.1. Mass media 14.3.2. Public relations 14.3.3. Pokazy mody 14.3.4. Targi mody 14.3.5. Strona internetowa 14.3.6. Reklama online 14.3.7.
Social media 14.3.8. Blogi modowe. 14.3.9. Aplikacje przenośne 14.4. Uwodzicielski świat celebrytów. Wsparcie się celebrytami w komunikacji marki 14.5. Co-branding. Co dwie marki to nie jedna 14.6. Strategia komunikacji, czyli jak to zrobić, żeby było prawidłowo$359 14.7.
Pomiar efektów komunikacyjnych 14.7.1. Wskaźniki efektywności komunikacji firmy 14.7.2. Wskaźniki związania się z marką 15. Seria 15.1. Powstawanie towaru odzieżowego - rzemieślnictwo czy wizjonerstwo$360 15.2.
Zarządzanie linią 15.3.