Smart World to specyficzne środowisko działania, które obejmuje swymi wyrafinowanymi oczekiwaniami technologiczno-technicznymi, środowiskowymi, społecznymi i organizacyjnymi rozmaite podmioty, systemy i rzeczy, w tym obiekty fizyczne, usługi cybernetyczne, świadomych społecznie i środowiskowo ludzi i sposób ich myślenia kognitywnego.
integruje się ono z rosnącym zorientowaniem na tworzenie i wdrażanie takich proaktywnych i najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych, które będą kształtowały coraz to udoskonalone jakościowo, a przy tym bardziej humanitarne i jednostajne środowiskowo warunki funkcjonowania społecznego i gospodarczego.
W Smart World hiperprzestrzeń ta staje się podstawową architekturą systemu skutecznych działań rynkowych. W związku z tym dynamiczny rozwój technologiczny, a także rozwiązania wdrażane w innowacyjnych przedsiębiorstwach skutkują zmianą paradygmatów zarządzania i potrzebą budowy nowych modeli biznesu.
nowoczesne modele biznesu powinny dążyć do zachowania równowagi między rozwojem inteligentnej technologii a poprawą jakości życia i uznawanymi wartościami w poszczególnych społeczeństwach. Celem książki jest podjęcie próby identyfikacji, charakterystyki i usystematyzowania komponentów koncepcji Smart World oraz przedstawienie kluczowych dla współczesnych organizacji uwarunkowań sprawnego funkcjonowania w jej środowisku, które determinują architekturę postępowych modeli biznesu.
Opracowanie ma także służyć określeniu kierunków inteligentnego rozwoju środowisk biznesowych i okołobiznesowych dla potrzeb wydajniejszego upowszechnienia wymagań współczesności i ergonomicznej realizacji towarzyszących temu procesowi zmian, w tym cyfryzacji, automatyzacji, usieciowania czy otwierania się współczesnego świata na szeroko pojętą współpracę oraz problemy środowiskowe i społeczne.
Idea Smart World to bowiem nie tylko użycie inteligentnych technologii w procesie projektowania, wytwarzania i dostarczania spersonalizowanych produktów i usług dla członków Społeczeństwa 5.0. To nie tylko realizacja inteligentnego usieciowania wszystkich ogniw łańcucha wartości i otwartość na komunikację, dzielenie się wiedzą i doświadczeniami zapisanymi w modelu biznesu 4.0.
To także głębsze, inteligentnie ukierunkowane zaangażowanie organizacji w jednostajnie środowiskowe i społeczne. Identyfikując megatrendy wynikające z środowiska Smart World w książce zaproponowano referencyjną architekturę modelu biznesu 4.0, której budowę oparto na filarach Przemysłu 4.0.
Model biznesu 4.0 został zbudowany na architekturze technicznej i społecznej, które łączą odporne procesy w celu realizacji wartości dla klienta. Wysoce innowacyjna architektura modelu biznesu oparta jest na postępowych rozwiązaniach technologicznych.
Natomiast w architekturze społecznej uwypuklono aspekt zarządzania talentami, który jest silnie akcentowany w koncepcji Przemysłu 5.0. W opracowaniu nad wyraz mnóstwo uwagi poświęcono sektorowi MŚP i warunkom jego dostosowania do środowiska Smart World.
Podjęte w opracowaniu rozważania wsparto poręcznymi przykładami z obszarów współczesnych smart organizacji, smart fabryk i cyber-fizycznych sieci przedsiębiorstw. Z uwagi na charakter i różnorodność przedstawionych rozważań książka może stanowić doskonałą pomoc dydaktyczną dla studentów, zwłaszcza kierunków: zarządzanie, inżynieria zarządzania, logistyka czy inżynieria produkcji i pokrewnych oraz służyć jako wsparcie procesów decyzyjnych i inwestycyjnych praktyków biznesu różnorodnych branż Tytuł Model biznesu w środowisku Smart World Autor Anna Adamik,Sandra Grabowska,Sebastian Saniuk Wydawnictwo PWE EAN 9788320825329 ISBN 9788320825329 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Biznes liczba stron 304 Rok wydania 2023 Oprawa Miękka Wydanie 1