Wartość luksusu. perspektywa konsumentów.. Pwe
Wartość luksusu. perspektywa konsumentów.. Pwe
Wartość luksusu. perspektywa konsumentów.. Pwe

Wartość luksusu. perspektywa konsumentów.. Pwe

56,59 zł

Specjalna okazja dla Ciebie!

Najkorzystniejszą ofertę przygotował TaniaKsiazka.pl w cenie 56,59 zł

Przeszukaliśmy wiele sklepów internetowych w naszej bazie danych aby wyszukać najlepszą ofertę dla Ciebie. Wartość luksusu. perspektywa konsumentów.. Pwe PWE z kategorii biznes, ekonomia kupisz w cenie 56,59 zł w sklepie TaniaKsiazka.pl. Kwota 56,59 zł nie zawiera ewentualnych kosztów wysyłki.

Zobacz wszystkie oferty ...
  • Cechy:
  • Biznes, ekonomia
  • PWE
  • 9788320823479
  • broszurowa
  • Beata Stępień
  • PWE
  • 348
  • 2019

Opis Wartość luksusu. perspektywa konsumentów.. Pwe

Globalna fala demokratyzacji luksusu i dynamicznie rosnące grupy aspirujących konsumentów z momentalnie rozwijających się gospodarek skłaniają do pytań o to: - jak współcześnie jest postrzegany luksus, co obecnie stanowi o jego wartości$402 - jakie atrybuty luksusu kupujący z nowych rynków cenią najwyżej i dlaczego$403 - jak zmienia się globalny biznes luksusu i dokąd zmierza$404 Książka Wartość luksusu.

Perspektywa konsumentów i przedsiębiorstw jest próbą odpowiedzi na te pytania. Ukazano w niej, jak klienci postrzegają i hierarchizują poszczególne komponenty wartości dóbr uważanych za zbędne, a których sprzedaż od dekad dynamicznie rośnie.

Opisano również zawiłości pojmowania luksusu i rozwoju rynku dóbr ekskluzywnych przez pryzmat stopniowych odstępstw od reguł, którym hołdowano poprzez wieki. W monografii podjęto także próbę empirycznego zbadania, jak postrzegają dobra luksusowe kupujący na wschodzących rynkach luksusu (z Polski, Turcji, Arabii Saudyjskiej, Indii i Portugalii) i jakie czynniki różnicują to postrzeganie w kategoriach wartości, które symbolizują w porównaniu z konsumentami z tzw.

starej kolebki luksusu. Wykazano, że to segmenty konsumentów skonstruowane na podstawie kryteriów psychograficznych najtrafniej przedstawiają przeróżne podejście do oceny wartości luksusu w skali międzynarodowej.

Beata Stępień, dr hab. Prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, doświadczony praktyk i teoretyk biznesu międzynarodowego. Autorka ponad 130 publikacji naukowych dotyczących działalności przedsiębiorstw międzynarodowych i zachowań konsumentów w skali międzynarodowej.

Od ponad 20 lat wykłada na uczelniach polskich i europejskich; kształci młodych naukowców na studiach doktoranckich i praktyków biznesu międzynarodowego na studiach podyplomowych i MBA. Ostatnie lata badań poświęciła analizie zagadnienia wartości: jej percepcji i współtworzenia poprzez konsumentów oraz konstruowania propozycji wartości i jej komunikacji, dystrybucji i monetyzacji przez przedsiębiorstwa.

Spis treści Wstęp Podziękowania 1. Filozoficzna i społeczna natura wartości 1.1. Wartość jako kategoria filozoficzna 1.1.1. Klasyczne ujęcia wartości - od Demokryta do I. Kanta 1.1.2. W kierunku współczesnego ujęcia wartości w filozofii 1.1.3.

Konsekwencje filozoficznej debaty o wartości dla rozumienia luksusu 1.2. Socjologiczne ujęcia wartości 1.2.1. Wartości jako konstrukty kształtowane społecznie 35 1.2.2. Wartości uniwersalne a społecznie zróżnicowane 37 1.2.3 Znaczenie socjologicznych badań dotyczących wartości w analizie luksusu 1.3.

Psychologiczne ujęcia wartości i wartościowania 1.3.1. Znaczenie afektu w procesie kształtowania wartości i wartościowania 1.3.2. Przetwarzanie danych w procesie wartościowania i podejmowania decyzji 1.3.3.

Znaczenie dorobku psychologii w analizie luksusu 2. Pojmowanie i badanie wartości w naukach ekonomicznych 2.1. Rozumienie wartości w ekonomii 2.1.1. Wartość w rozważaniach ekonomicznych do momentu powstania ekonomii jako nauki 2.1.2.

Poglądy na wartość w ekonomii - od D. Ricardo do ukształtowania ekonomii neoklasycznej 2.1.3. W kierunku rewolucji poglądów na temat wartości w ekonomii - od J.R. Hicksa do dziś 2.1.4. Konsekwencje pojmowania wartości w ekonomii dla analizy wartości luksusu 2.2.

Ujęcie wartości w badaniach z obszarów zarządzania i zachowań konsumentów 2.2.1. Definiowanie wartości postrzeganej poprzez klienta (WPK) w obszarze zarządzania i teorii zachowań konsumentów 2.2.2. Składowe wartości postrzeganej przez konsumenta 2.3.

Narzędzia pomiarowe wartości postrzeganej przez konsumenta - dlaczego metody ilościowe przeważają w badaniach$405 2.4. Wartość jako kategoria badawcza - podsumowanie 3. Parametry luksusu i historia rozwoju zjawiska 3.1.

Definicja luksusu - co jest, a co nie jest luksusem$406 3.2. Atrybuty dóbr luksusowych 3.2.1. Rzadkość występowania a wysoka cena 3.2.2. Artyzm a polisensualność 3.2.3. Wysoka jakość a funkcjonalność 3.2.4.

Luksus jako symbol społecznego pragnienia i moralnego napiętnowania 3.3. Ewolucja konsumpcji i produkcji dóbr elitarnych - rys historyczny 3.3.1. Luksus przed powstaniem zjawiska masowego konsumpcjonizmu 3.3.2.

Demokratyzacja luksusu - od rewolucji przemysłowej do dziś 4. Podaż luksusu; struktura, dynamika, strategie przedsiębiorstw 4.1. Globalny rynek luksusu - struktura i dynamika sprzedaży 4.1.1. Struktura i dynamika sprzedaży produktów luksusowych w podziale na rynki geograficzne 4.1.2.

Kategorie dóbr i usług ekskluzywnych i ich udział w globalnym rynku 4.2. Konkurenci na rynku dóbr elitarnych 4.3. Elitarna firma 4.3.1. Atrybuty i odmiany marek dóbr luksusowych 4.3.2. Piramida luksusu a pozycja marek 4.3.3.

Piramida czy gruszka$407 - konsekwencje demokratyzacji luksusu a migracje i rozciąganie marek 4.4. Modele biznesu na rynku dóbr ekskluzywnych 4.4.1. Strategie związane z architekturą zaopatrzenia i produkcji 4.4.2.

Strategie komunikacji 4.4.3. Strategie dystrybucji i sprzedaży 4.4.4. Strategie monetyzacji 4.5. Konfiguracje właścicielskie a modele biznesowe na rynku dóbr luksusowych 4.6. Konsekwencje zmian struktury i dynamiki rozwoju rynku luksusu dla propozycji wartości - podsumowanie 5.

Zakres i metodyka badań luksusu - wartości a zachowania konsumentów 5.1. Potrzeby, preferencje i postawy a wartości związane z luksusem 5.2. Wartości a wybory i zachowania konsumentów 5.3. Zakres i metody badania luksusu - przegląd dotychczasowego dorobku naukowego 5.4.

Zakres i metody badań obcych i własnych dotyczących luksusu, przedstawione w monografii 5.4.1. Zakres, metodyka, przebieg badań własnych 5.4.2. Opis i charakterystyka treści poszczególnych badań i prób badawczych 5.4.3.

Metody analizy wyników badań 6. Zróżnicowanie percepcji wartości dóbr ekskluzywnych wśród konsumentów na poszczególnych rynkach narodowych - wyniki badań obcych i własnych 6.1. Kraj zamieszkania a kultura narodowa i postrzeganie dóbr ekskluzywnych 6.2.

Wpływ kraju zamieszkania i kultury narodowej na postrzeganie dóbr ekskluzywnych - przegląd badań obcych 6.3. Wpływ kraju zamieszkania na percepcję wartości dóbr ekskluzywnych wśród konsumentów - wyniki badań własnych 6.3.1.

wymiary kulturowe i religia w analizowanych krajach 6.3.2. Społeczne i etyczne komponenty WLPK 6.3.3. Hedoniczne, użyteczne i estetyczne komponenty WLPK 6.3.4. Postrzeganie ceny dóbr ekskluzywnych w relacji ze społecznymi i z ergonomicznymi komponentami WLPK 6.4.

Wnioski z badań dotyczących zróżnicowania WLPK na rynkach narodowych 7. Badania wpływu cech społeczno-demograficznych, ekonomicznych i psychograficznych na postrzeganie wartości dóbr elitarnych 7.1. Parametry społeczno-demograficzne i ekonomiczne a postrzeganie luksusu - uwagi wstępne 7.1.1.

Wiek jako kryterium globalnej segmentacji konsumentów luksusu$408 7.1.2. Płeć jako czynnik różnicujący podejście do luksusu 7.1.3. Wykształcenie a percepcja luksusu 7.1.4. Dochód czy materializm jako kategoria różnicująca postrzeganie luksusu$409 7.2.

Percepcja wartości dóbr elitarnych przez konsumentów a ich cechy socjodemograficzne i ekonomiczne - wyniki badań obcych 7.2.1. Percepcja luksusu a wiek 7.2.2. Percepcja luksusu a płeć 7.2.3. Percepcja luksusu a wykształcenie, dochód i stosunek do materializmu 7.3.

Zróżnicowanie WLPK pod względem wieku, płci, wykształcenia i poziomu dochodu - wyniki badań własnych 7.3.1. Badanie WLPK pokoleń Y i X 7.3.2. Badania WLPK a wykształcenie, płeć i dochód 7.3.3. Wnioski 7.4.

Percepcja wartości luksusu a cechy psychograficzne konsumentów 7.4.1. Międzynarodowa segmentacja konsumentów dóbr ekskluzywnych, oparta na cechach psychograficznych - przegląd badań 7.4.2. Międzynarodowa segmentacja oparta na cechach psychograficznych - wyniki badań własnych 7.4.3.

Wnioski 7.5. Konsumpcja zorientowana na status, inklinacje naśladowcze i skłonności snobistyczne w ocenie wartości luksusu 7.5.1. Status, konsumpcja na pokaz, pogoń za tłumem i skłonności snobistyczne - przegląd badań obcych, dotyczących dóbr luksusowych 7.5.2.

pomiędzy snobizmem a pogonią za tłumem w wartościowaniuluksusu - wyniki badań własnych 7.6. Indywidualne parametry konsumentów a ich percepcja luksusu - wnioski 8. Badanie udziału poszczególnych ogniw systemu wartości w produkcji propozycji wartości dla konsumenta dóbr luksusowych 8.1.

Rola poszczególnych ogniw systemu wartości w kreowaniu propozycji wartości dla konsumenta - wprowadzenie 8.2. Ocena wkładu poszczególnych ogniw systemu wartości w tworzenie propozycji wartości dóbr wytwornych - wyniki badań własnych 8.2.1.

Postrzeganie wkładu przedsiębiorstw w tworzenie propozycji wartości - wyniki międzynarodowej ankiety skierowanej do konsumentów 8.2.2. Analiza wywiadów z przedstawicielami przedsiębiorstw na temat ich wkładu w kreowanie propozycji wartości luksusu 8.3.

Wkład sprzedawców w tworzenie i komunikowanie propozycji wartości - wyniki badań własnych w branży mody wytwornej 8.3.1. Części propozycji wartości komunikowane poprzez sprzedawców elitarnej mody 8.3.2.

Komunikowanie idei stabilnego rozwoju poprzez sprzedawców luksusowej mody 8.4.

Specyfikacja produktu

Specyfikacja Wartość luksusu. perspektywa konsumentów.. Pwe
Kategoria Biznes, ekonomia
Marka PWE
ISBN 9788320823479
Oprawa broszurowa
Autor Beata Stępień
Wydawnictwo PWE
Ilość stron 348
Rok wydania 2019
Aktualnych ofert 1
Najniższa cena 56,59 zł
Najwyższa cena 56,59 zł
W bazie od 12.05.2019
Data aktualizacji 13.08.2024
Opinia użytkowników -
Nasza recenzja -
Rekomendacja sklepu TaniaKsiazka.pl

Historia cen

Funkcja monitorowania historii cen pozwala na ocenę wartości produktu na przestrzeni czasu.

Bardzo nam przykro, ale obecnie nie ma aktualnych danych z historią cen produktu.

Recenzje / opinie

Masz ten produkt? Daj nam znać, co o nim myślisz.

Nie mamy jeszcze opinii na temat tego produktu. Czy chciałbyś dodać pierwszą recenzję?

Znalezione oferty w bazie

Prezentowane poniżej ceny dla Wartość luksusu. perspektywa konsumentów.. Pwe PWE nie wliczają w siebie kosztów związanych z wysyłką. Zanim zdecydujesz, gdzie kupić produkt, koniecznie zapoznaj się z opiniami o sklepie i zapoznaj sie z warunkami dostawy. Lista ofert jest regularnie aktualizowana, co kilka / kilkanaście minut.

  • Wartość luksusu. perspektywa konsumentów.. Pwe (idź do TaniaKsiazka.pl)

    Wartość luksusu. perspektywa konsumentów.. Pwe Sklep on-line
    ★★★★★
    56,59 zł
    Kategoria w sklepie TaniaKsiazka.pl: Biznes, ekonomia PWE

Produkty powiązane

Inne z kategorii Biznes, ekonomia

Instytut praktycznej edukacji Kto zabiera twoje pieniądze
Instytut Praktycznej Edukacji
Bankowość wczoraj i dziś Białas małgorzata, mazur zbigniew
Białas Małgorzata, Mazur Zbigniew
Współpraca z dostawcami w przedsiębiorstwach społecznie odpowiedzialnych
Wydawnictwo uniwersytetu jagiellońskiego
...