W polskiej praktyce gospodarczej obserwuje się dynamiczny rozwój różnorodnych więzi (relacji) pomiędzy podmiotami rynku. W obliczu rosnącej zmienności otoczenia kształtowanie więzi pomiędzy podmiotami nabiera nowej jakości. Relacje te są znane jedynie a priori, gdyż nie były dotąd rozpoznane. Skłoniło to nas do podjęcia badań, które stworzyłyby empiryczną bazę dla weryfikacji hipotez odnoszących się do charakteru i możliwości kształtowania relacji pomiędzy różnorodnymi podmiotami rynku.
Celem niniejszego opracowania była identyfikacja, ocena i dokonanie typologii relacji zachodzących pomiędzy podmiotami na wybranych rynkach w Polsce w kontekście ich zmiennych uwarunkowań. Badaniami objęto rynki: dóbr szybkozbywalnych, wybranych dóbr trwałych, usług medycznych, a także usług bankowych.
Wyniki badań powinny nad wyraz zainteresować menedżerów przedsiębiorstw produkcyjnych, handlowych i usługowych, które już budują lub dopiero zamierzają kształtować, świadomie w przyszłości, relacje z zróżnicowanymi podmiotami ze swego otoczenia. Wnioski z badań mogą też zainspirować ich do dalszych poszukiwań w sferze możliwości kształtowania i utrwalania prawidłowych relacji z najróżniejszymi podmiotami.
bezpłatny fragment:
UWAGA!!! towar CYFROWY! - Wysyłany po zakupie bezpośrednio na maila.