Autorka stawia pytanie o to, kim jest ekspert, i przeprowadza badania ilościowe i jakościowe w zakresie reprezentacji ekspertów trzech telewizyjnych magazynów informacyjnych: TVP1, TVN i TV Trwam. Próbuje zrekonstruować typologię i funkcje ekspertów w tych obszarach.
Następnie pyta o ich legitymację do sprawowania rządu dusz. (...) Wreszcie o to, jakie obrazy mediów konstruowane są w narracji i języku ekspertów. (...) Monografia Aldony Guzik stanowi ambitną próbę wyznaczenia nowych kierunków metodologii badań szeroko pojętej audiowizualności.
Jest wydajnie napisana, rozpoznać można własny fason autorki. Z recenzji wydawniczej prof. Dr. Hab. Wiesława Godzica Temat podjęty poprzez Aldonę Guzik jest jednym z ważniejszych nie tylko w dyskursie o mediach, ale także we współczesnych naukach społecznych.
Analiza cyklu budowania statusu eksperta zasługuje na krytyczną refleksję i w niniejszej książce autorka prawidłowo się wywiązuje z tego zadania. Z recenzji wydawniczej dr hab. Małgorzaty Molędy-Zdziech, prof.
SGH Aldona Guzik ukończyła socjologię na Uniwersytecie Jagiellońskim, jest adiunktem w Instytucie Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie. Jej zainteresowania naukowe i badawcze dotyczą obszaru komunikacji, PR, socjologii mediów, opinii publicznej oraz socjologii kultury, w tym dziedzictwa kulturowego.
Jest autorką wielu raportów, artykułów i monografii.