Książka stanowi uzupełnienie wcześniejszych opracowań autorów: Założyć producenta i nie zbankrutować. Aspekty
prawne oraz Założyć producenta i nie zbankrutować. Aspekty zarządcze – napisanych pod redakcją Sławomira Sojaka (Difin 2009). Posiada opis kilkunastu przypadków firm o ugruntowanej pozycji rynkowej, firm już nieistniejących oraz podmiotów dopiero początkujących działalność. Prezentacja każdego z przypadków składa się z trzech części: wprowadzenia, części stanowczej i pytań i poleceń do rozwiązania. Wprowadzenie zawiera niedługi opis problemu, cel dydaktyczny, literaturę niezbędną do analizy, a także przedmiot akademicki, na którym dany przypadek może być analizowany – ze wskazaniem liczby godzin asygnowanych na analizę. Klasyczne ćwiczenia różnią się od analizy przypadków, dlatego wprowadzeniem do szczegółowych analiz jest rozdział wskazujący, w jaki sposób można wykorzystywać analizę przypadków w
edukacji akademickiej.
Tytuł Założyć markę i nie zbankrutować. Studia przypadków Autor Sławomir Sojak Język polski Wydawnictwo Difin ISBN 978-83-7930-539-1 Rok wydania 2010 ilość stron 191 Format pdf Spis treści
Wstęp. Użycie analizy przypadków w edukacji akademickiej
Sławomir Sojak
PRZYPADEK 1. Poznaj przyszłą sytuację finansową, zanim zapoczątkujesz działalność na własny rachunek
Piotr Kozak
PRZYPADEK 2. Lecznica dla zwierząt – jak pozyskać dotację z UE na rozwój mikro przedsiębiorstwa?
Maria Kola-Bezka
PRZYPADEK 3. Państwo Gawlikowie, czyli gdzie pracować – w Polsce czy w wielkiej Brytanii?
Aleksandra Banaszkiewicz, Ewa Makowska
PRZYPADEK 4. Infobroker – zawód przyszłości?
Aleksandra Banaszkiewicz, Ewa Makowska
PRZYPADEK 5. Dynamika problemów personalnych w firmie branży IT
Kamil Zawadzki
PRZYPADEK 6. Pozapłacowe instrumenty motywowania pracowników w firmie ProGaz
Monika Maksim
PRZYPADEK 7. Jednoręki bandyta, czyli kto traci, a kto zyskuje?
Sławomir Sojak, Katarzyna Węgrzynowska
PRZYPADEK 8. Rachunek kosztów upadłości
Sławomir Sojak, Małgorzata Trojanek
PRZYPADEK 9. Ocena przedsięwzięcia inwestycyjnego firmy ROLPOL
Marlena Ciechan-Kujawa, Katarzyna Goldmann
PRZYPADEK 10. Ocena sytuacji finansowej hotelu Warszawianka
Marlena Ciechan-Kujawa, Katarzyna Goldmann
PRZYPADEK 11. Ocena biznesplanu marki WOOD
Marlena Ciechan-Kujawa, Katarzyna Goldmann
PRZYPADEK 12. Skuteczność modeli analizy dyskryminacyjnej w ocenie zagrożenia upadłością przedsiębiorstw
Marlena Ciechan-Kujawa, Katarzyna Goldmann
PRZYPADEK 13. VICTOR – specjalizacja czy dywersyfikacja produkcji?
Sławomir Sojak
PRZYPADEK 14. TOURNÉE – jak nie dać się wchłonąć największym?
Sławomir Sojak
PRZYPADEK 15. Przejście z podatkowej księgi przychodów i rozchodów na księgi rachunkowe
Maria Jankowska