Przelicz to na pieniądze prezentuje firmom, jak efektywnie komunikować wartość ekonomiczną tworzoną poprzez ich produkty i usługi. Codziennie prawidłowe producenta ponoszą uszczerbek na tym,stwarzając dla swych klientów wartość finansową, same nie są w stanie uzyskać godziwego udziału w finalnym zysku swojego partnera. Dzieje się tak, gdyż większość pracowników działów marketingu nie potrafi oszacować wartości, którą ich kupujący otrzymują w produktach ich własnej producenta. Argumentacja handlowa takich pracowników sprowadza się do najbardziej prymitywnego czynnika - ceny. Rozwiązaniem jest takie podejście do sprzedaży i marketingu, które wykracza poza zachwalanie własnego towaru, a polega na obliczeniu pieniężnego zysku, jaki klient dostaje w zamian za zapłaconą cenę. Książka szczegółowo ukazuje, jak to zrobić.
dobre producenta odnoszą sukcesy dzięki odkrywaniu sposobu, w jaki ich konsumenci zarabiają, i takim wykorzystaniu własnych zasobów,kupujący mogli zarabiać jeszcze więcej. Przeliczanie na pieniądze jest kluczową dyscypliną zezwalającą każdej firmie wspiąć się na wyżyny sukcesu handlowego. Fox i Gregory stworzyli szczegółowy przewodnik, który czyni przeliczanie na pieniądze fundamentem strategii biznesowej. To potężna wiedza, dlatego ta książka nie jest dedykowana dla tych „specjalistów” od marketingu, których jedyną umiejętnością jest mydlenie oczu własnemu pracodawcy. To książka dla tych, którzy są gotowi zakasać rękawy, by naprawdę czegoś dokonać dla swojej producenta.