"Głównym celem podręcznika jest przedstawienie, rozwinięcie i usystematyzowanie teoretyczno-metodologicznej koncepcji wyceny i kreowania wartości przedsiębiorstwa, a także określenie na tym gruncie ram ich praktycznej aplikacji w systemie strategicznego zarządzania podmiotem gospodarczym, wyjątkowo - długoterminowego zarządzania finansami. Aktualne tendencje w rozwoju i ewolucji działalności inwestycyjnej i finansowej przedsiębiorstw stwarzają obiektywne zapotrzebowanie na analizę i interpretację cyklu wyceny czy oceny strategii maksymalizacji wartości. Strategia taka i jej ocena powinny koncentrować się głównie na:
korzystnym zdefiniowaniu nośników wartości dla właścicieli,
wyborze adekwatnych mierników oceny kształtowania tej wartości,
analizie korzyści dla właścicieli osiąganych z programów restrukturyzacyjnych i strategii wzrostu zewnętrznego,
włączeniu wszelkich stron zainteresowanych funkcjonowaniem przedsiębiorstwa (interesariuszy), a stanowczo menedżerów i pracowników, w cykl kreowania wartości dla właścicieli.
Autor wyjaśnia podstawowe pojęcia w sposób dostępny, a przydatność aplikacyjną zapewniają liczne przykłady oraz funkcjonalne studia przypadków."
korzystnym zdefiniowaniu nośników wartości dla właścicieli,
wyborze adekwatnych mierników oceny kształtowania tej wartości,
analizie korzyści dla właścicieli osiąganych z programów restrukturyzacyjnych i strategii wzrostu zewnętrznego,
włączeniu wszelkich stron zainteresowanych funkcjonowaniem przedsiębiorstwa (interesariuszy), a stanowczo menedżerów i pracowników, w cykl kreowania wartości dla właścicieli.
Autor wyjaśnia podstawowe pojęcia w sposób dostępny, a przydatność aplikacyjną zapewniają liczne przykłady oraz funkcjonalne studia przypadków."