Wiecznie niezadowolony szef.
Teściowa, która przy każdej sposobności wypomina ci przypalony zeszłoroczny obiad.
Przyjaciółka, która odwołuje wszystkie spotkania „za pięć dwunasta”.
Współpracownik, który krytykuje wszystkie twoje pomysły, ale broni się przed podaniem własnych.
Nastoletni syn, który mamrocze pod nosem obelgi i przekleństwa.
Wśród trudnych ludzi odnajdziemy osoby jawnie zadziorne i wrogie, agresywne w sposób pośredni oraz osoby bierne powodujące wrażenie bezwolnych i ulegających wszelkim wpływom. To samo zachowanie w jednej sytuacji możemy odebrać jako neutralne, w innej – jako budzące złość i frustrację.
Gill Hasson prowadzi nas przez galerię skomplikowanych postaci, prezentując, z czego wynikają zachowania, których nie możemy znieść, i jak możemy wybrnąć z problemowych sytuacji, ceniąc przy tym własne i cudze granice. Autorka nie używa języka ocen i podziałów,nakłania do empatii, słuchania i zrozumienia drugiej strony. Przedstawia, iż choć nasz wpływ na zachowania innych osób jest ograniczony, możemy umiejętnie pokierować własnym innowacyjnaniem i nie dopuścić do tego, aby relacje z nieprzystępnymi ludźmi zatruwały nam życie. Dzięki tej książce:
-zrozumiesz przyczyny nieprzystępnych zachowań innych osób
-dowiesz się, w jaki sposób obronić swoje stanowisko i sprzeciwić się zachowaniom, których nie akceptujesz
-poznasz sposoby spokojnego radzenia sobie w relacji z osobami agresywnymi, stosującymi manipulację i nadmiernie krytycznymi
-dowiesz się, kiedy się wycofać lub choćby zrezygnować z relacji
darmowy fragment: