I. Profanum i sacrum w architekturze XIX i XX wieku
16 Małgorzata Omilanowska, Bezdomna rosyjska Melpomena. Dzieje projektu budowy teatru rosyjskiego w Warszawie
42 Bogusław Krasnowolski, Program, urbanistyka i architektura uzdrowiska w Szczawnicy (do 1939 roku)
70 Józef Szymon Wroński, Kamienna architektura kościołów Zurychu z początku XX wieku
96 Barbara Szczypka-Gwiazda, Rozwój przestrzenno-architektoniczny Bytomia w dwudziestoleciu międzywojennym jako przykład polityczno-ideowej interwencji w urbanistyczny kształt miasta
118 Daria Rutkowska-Siuda, Augustyn Kurella (1800–1858) – kształt twórczości
136 Piotr Gryglewski, Projekt Konstantego Wojciechowskiego rozbudowy kościoła parafialnego w Złakowie Kościelnym
156 Małgorzata Wróblewska Markiewicz, O tym, jak powstała Filharmonia Warszawska
II. Fundator i architektura w epoce nowożytnej
180 Zbigniew Bania, Dwór cytadeli brodzkiej w czasach Koniecpolskich – analiza źródeł
192 Tadeusz Bernatowicz, „Serce Tobie królu Auguście Warszawa otwiera". Łuk triumfalny na cześć wjazdu króla Augusta III w 1734 roku
204 Ryszard Mączyński, Księcia Stanisława Poniatowskiego dom rezydencjonalno-handlowy w Chersoniu
226 Aleksander Jankowski, Ostatnie dzieło architekta Stanisława Zawadzkiego: „najbardziej skończone" czy nieukończone?
244 Alina Barczyk, „Z wyrażeniem herbów kolligatów…". Motywy radziwiłłowskie w dekoracji architektonicznej i wyposażeniu pałacu wiśniowieckiego w drugiej połowie XVIII stulecia
260 Ewa Kubiak, Kaplice i oratoria w domach prywatnych kolonialnego Cusco i regionu
278 Aldona Andrzejewska, Aleksander Andrzejewski, Renesansowy dwór w Drobinie w świetle badań terenowych z lat 2012–2015
III. Forma artystyczna i jej historyczność
294 Cezary Wąs, Pomniki władców w sztuce hellenistycznej i rzymskiej. Ideowe źródła, treści i główne formy
316 Olga Tuszyńska-Szczepaniak, Nowa perspektywa w badaniach architektury i rzeźby kolegiaty w Sandomierzu
334 Aleksandra Sumorok, Socrealistyczne Bałuty, fenomen hybrydycznej przestrzeni
350 Jacek Wesołowski, Rewitalizacja na skrzyżowaniu możliwości
IV. Miraże sztuki współczesnej
374 Eleonora Jedlińska, Sztuka ze światła, wody, powietrza i przestrzeni: o twórczości Olafura Eliassona
386 Grzegorz Sztabiński, konstrukcja i twórczość
404 Dominika Łarionow, Architektura, architekt i scenografia teatralna
416 Paulina Sztabińska-Kałowska, Performatywność architektury i jej teoretyczne uzasadnienia
V. W kręgu aktywności artystycznej kobiet
434 Aneta Pawłowska, Rzecz o portrecie efektownej Murzynki…
452 Ewelina Maria Kostrzewska, Ziemianka przy sztalugach. Pia Górska (1878–1974) u początku drogi do kariery artystki
466 Błażej Ciarkowski, Buntowniczki zamiast groupies. Niedoceniana rola kobiet w historii polskiego modernizmu
VI. Ekspozycje sztuki
484 Agnieszka Zabłocka-Kos, W poszukiwaniu narodowej tożsamości – wystawy w Europie Środkowej od końca XIX wieku do 1948 roku
506 Lechosław Lameński, Wystawa „August Zamoyski. Myśleć w kamieniu" – spuścizna artysty
520 Irena Rolska, Kilka słów o rodzinie Delamars
536 Kamila Kłudkiewicz, Zbrojownia Radolińskich w Jarocinie – między malowniczą dekoracją a naukową prezentacją militariów
552 Magda Ławicka, W poszukiwaniu zabytkowych witraży w dawnym majoracie hrabiów von Kramsta pod Środą Śląską...
572 KRZYSZTOF STEFAŃSKI – BIBLIOGRAFIA PRAC PO ROK 2019
592 SPIS ILUSTRACJI