We współczesnych przedsiębiorstwach ukierunkowanych na rozwój, przewagę i wysoką rentowność, istnieje silne poparcie dla wszystkich innowacji, mogących polepszyć rezultaty wykonywanych w firmie przedsięwzięć. Ważnym narzędziem budowania przewagi konkurencyjnej jest działalność public relations (PR). Mistrzowski PR przyczynia się bowiem do sukcesów firm, poprzez tworzenie wiarygodnego wizerunku i zyskiwanie zaufania określonych publiczności, np.: dziennikarzy czy klientów.
Okazuje się jednak, że nie wszyscy przedsiębiorcy rozumieją istotę PR i sposób działania PR-owców. Niektórzy z nich zarządzanie informacją wypaczają tak bardzo, iż dla osiągnięcia własnych celów reklamowych, marketingowych i handlowych, czynią z niego groźne narzędzie służące do manipulacji otoczeniem.
Weronika Madryas Kowalska – autorka książki pt. Manipulacja informacją, będącej Jej pracą doktorską, podstawowym celem swych rozważań czyni organizacje szczególnego ryzyka. Termin organizacje szczególnego ryzyka został wykonany na potrzeby pracy i służy w głównej mierze odseparowaniu omawianych instytucji od tych, w których działalność public relations przebiega zgodnie z jej pierwotnymi założeniami i przyjętymi standardami rzetelnego PR. Lektura tej książki zapozna Czytelnika z podstawowymi definicjami public relations oraz dwoma modelami organizacji szczególnego ryzyka. Najmocniejszą cechą organizacji szczególnego ryzyka pierwszego rodzaju jest naruszenie norm etycznych w obszarze public relations. Natomiast do organizacji szczególnego ryzyka drugiego rodzaju zaliczyć można zwykle te instytucje, które przez swoją działalność budzą kontrowersje bądź również poruszają problematykę tabu, wobec czego specjalista PR staje przed niełatwym zadaniem. Wprowadzona klasyfikacja jest ważna, ponieważ wskazane typy różnią się bardzo od siebie. Oznacza to, że o ile przedstawiciele pierwszego rodzaju organizacji świadomie łamią normy etyczne, o tyle przedstawiciele drugiego nie poszukują nieskomplikowanych rozwiązań, lecz pomimo tego nieraz rozważać muszą znaczne dylematy etyczne.
Książkę tę powinien poznać każdy szanujący się przedsiębiorca, jak i pracownicy działów public relations nastawieni na uczciwy i długoterminowy sukces.
bezpłatny fragment:
UWAGA!!! produkt CYFROWY! - Wysyłany po zakupie bezpośrednio na maila.