Dlaczego kultura różnorodnych krajów nadal ma znaczenie w dobie globalizacji? Jak zasobność kulturowa wpływa na biznes, relacje z szefem i współpracownikami? Wręczenie kwiatów w nieodpowiednim odcieniu, podarowanie Chińczykowi zegarka czy kompletu srebrnych łyżeczek Arabowi - czynności z pozoru niewinne, które my Europejczycy uznalibyśmy za sympatyczne i stanowiące wyraz przyjaźni, w niektórych kulturach mogą zostać odebrane jako obraźliwe i świadczące o braku dobrych manier.
To dzięki tej książce poznasz słuszne i przekonujące odpowiedzi na następujące pytania:
- Czym są i jakie są najważniejsze różnice kulturowe?
- Jakie mają one znaczenie dla procesu komunikowania w biznesie i nie tylko?
- Jaki związek ma religia z biznesem?
- Czym jest szok kulturowy i jak go przezwyciężać?
- Czym różnią się od siebie protransakcyjne i propartnerskie kultury biznesu?
- Gdzie czas to pieniądz", a gdzie wszyscy posiadają czasu pod dostatkiem?
- Dlaczego kciuk uniesiony ku górze w Grecji jest znakiem obraźliwym, a w innych krajach
gestem akceptacji?
- Czy wypada Japończykowi wręczyć upominek składający się z czterech części?
- Dlaczego w krajach Dalekiego Wschodu nie numeruje się niektórych pięter?
- Dlaczego Arabowie uwielbiają utrzymywać intensywny kontakt wzrokowy w czasie rozmowy?
- W jakich państwach kobieta nie jest równorzędnym partnerem biznesowym?
- Gdzie rozmowy biznesowe obficie podlewa się" alkoholem, a gdzie obowiązuje wstrzemięźliwość?
- Czy upominek otrzymany od Chińczyka należy rozpakować w jego występowaniu?
- Jakich kwiatów nie wręczać na powitanie w poszczególnych państwach?
To dzięki tej książce poznasz słuszne i przekonujące odpowiedzi na następujące pytania:
- Czym są i jakie są najważniejsze różnice kulturowe?
- Jakie mają one znaczenie dla procesu komunikowania w biznesie i nie tylko?
- Jaki związek ma religia z biznesem?
- Czym jest szok kulturowy i jak go przezwyciężać?
- Czym różnią się od siebie protransakcyjne i propartnerskie kultury biznesu?
- Gdzie czas to pieniądz", a gdzie wszyscy posiadają czasu pod dostatkiem?
- Dlaczego kciuk uniesiony ku górze w Grecji jest znakiem obraźliwym, a w innych krajach
gestem akceptacji?
- Czy wypada Japończykowi wręczyć upominek składający się z czterech części?
- Dlaczego w krajach Dalekiego Wschodu nie numeruje się niektórych pięter?
- Dlaczego Arabowie uwielbiają utrzymywać intensywny kontakt wzrokowy w czasie rozmowy?
- W jakich państwach kobieta nie jest równorzędnym partnerem biznesowym?
- Gdzie rozmowy biznesowe obficie podlewa się" alkoholem, a gdzie obowiązuje wstrzemięźliwość?
- Czy upominek otrzymany od Chińczyka należy rozpakować w jego występowaniu?
- Jakich kwiatów nie wręczać na powitanie w poszczególnych państwach?
Tytuł Różnice kulturowe w biznesie w.4 Autorzy Radosław Zenderowski, Bartosz Koziński Wydawnictwo CeDeWu EAN 9788381026017 ISBN 9788381026017 Kategoria Literatura, Ekonomia i biznes ilość stron 352 Format 235x165x30 mm Rok wydania 2022