W książce podjęto ważny problem projektowania badań społeczno-ekonomicznych. Skoncentrowano się na zagadnieniu planowania i organizacji badań empirycznych. Niepowtarzalną cechą jest rozpoczęcie rozważań od paradygmatu teoretycznego leżącego u podstaw sformułowanych celów badania, tez i hipotez, a poprzez to będącego kryterium wyboru narzędzi badawczych.Celem pracy jest prezentacja całościowo procesu badawczego i scharakteryzowanie metod realizacji badań empirycznych użytkowanych w obszarze badań społeczno-ekonomicznych, poczynając od zbudowania modelu konceptualnego na podstawie sformułowanych pytań i hipotez badawczych, a następnie ukazanie metod transformacji hipotez badawczych w hipotezy statystyczne, zasad skalowania pojęć i zorganizowania narzędzia pomiaru oraz samego pomiaru w terenie, z doborem próby, kontrolą pomiaru, a także sprawdzeniem spójności wytwarzanej w wyniku pomiaru bazy informacji włącznie.cykl projektowania badania empirycznego podzielono na 2 fazy: fazę konceptualizacji oraz fazę realizacji. Kluczowy jest cykl konceptualizacji, gdzie formuje się model precyzujący sposób rozumienia rzeczywistości poprzez badacza, a na tej podstawie zostają sformułowane hipotezy badawcze. Model konceptualny wymaga zdefiniowania wszelkich pojęć i relacji, co determinuje sposób, w jaki pojęcia i relacje między nimi będą podlegać pomiarowi.W publikacji, obok prezentacji zasad prowadzenia badania naukowego, przytoczono jako przykłady sposoby progresywnania, które miały miejsce w wielu badaniach społeczno-ekonomicznych, jako studium przypadków, pozwalające przybliżyć czytelnikowi realia procesu badawczego i uświadomić, jak przebiegają poszczególne fazy badań empirycznych, których naukowość nie budzi wątpliwości. Książkę grupy autorek ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oceniam jako ważną i ciekawą. Odnosi się bowiem do aktualnych problemów, ważnych z naukowego, politycznego i społecznego punktu widzenia. (Z recenzji dr. Hab.
Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych
62,41 zł
Specjalna okazja dla Ciebie!
Najlepszą propozycję przygotował TaniaKsiazka.pl w cenie 62,41 zł
Idź do sklepu
Przejrzeliśmy bazę sklepów internetowych w bazie Docero aby wyszukać najbardziej korzystną ofertę dla Ciebie. Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych z kategorii biznes, ekonomia kupisz w cenie 62,41 zł w sklepie TaniaKsiazka.pl. Przedstawiona kwota 62,41 zł nie zawiera ewentualnych kosztów wysyłki.
Zobacz wszystkie oferty ...Opis Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych
Specyfikacja produktu
Specyfikacja Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych | |
---|---|
Kategoria | Biznes, ekonomia |
ISBN | 9788301173531 |
Oprawa | miękka |
Rok wydania | 2013 |
Aktualnych ofert | 1 |
Najniższa cena | 62,41 zł |
Najwyższa cena | 62,41 zł |
W bazie od | 25.10.2022 |
Data aktualizacji | 21.11.2024 |
Opinia użytkowników | - |
Nasza recenzja | - |
Rekomendacja sklepu | TaniaKsiazka.pl |
Historia cen
Funkcja śledzenia historii zmian cen pozwala Ci na porównanie wartości towaru na przestrzeni czasu.
Bardzo nam przykro, na chwilę obecną brak aktualnych informacji z historią cen tego produktu.
Bardzo nam przykro, na chwilę obecną brak aktualnych informacji z historią cen tego produktu.
Recenzje / opinie
Podziel się z nami swoją opinią o tym produkcie! Twój komentarz może pomóc innym potencjalnym kupującym.
Jeszcze nikt nie ocenił tego produktu. Bądź pierwszy i dodaj swoją opinię!
Jeszcze nikt nie ocenił tego produktu. Bądź pierwszy i dodaj swoją opinię!
Znalezione oferty w bazie
Ceny propozycji dla Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych , które zostały przedstawione poniżej, nie zawierają ewentualnych kosztów przesyłki. Przed określeniem, gdzie dokonasz transakcji, zorientuj się w ocenie firmy i dodaj do ceny ewentualny koszt przesyłki. Katalog ofert jest aktualizowana co jakiś czas, około raz na kilka - kilkanaście minut.
-
Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych (w sklepie TaniaKsiazka.pl)
★★★★★62,41 złKategoria w sklepie TaniaKsiazka.pl: Biznes, ekonomia
Produkty powiązane
Inne z kategorii Biznes, ekonomia
Przeglądaj promocje z sekcji biznes, ekonomia znanych marek:
Ostatnio zaktualizowane:
- Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych
- Rachunkowość Zarządcza Od Teorii Do Praktyki W.3 Grzegorz Lew, Ewa Wanda
- Zamknięcie roku 2024 Zdzisław Fedak wyd. Rachunkowość dostep
- Elektroniczne giełdy transportowe
- Marketing usług hotelarskich wyd.3 zmienione
- Badania marketingowe w zarządzaniu organizacją Polskie wydawnictwo ekonomiczne
- Poradnik księgowo-płacowy 2016 dla jednostek sektora publicznego
- Wydawnictwo krytyki politycznej Do urn obywatele! [piketty thomas]
- Globalne dobra publiczne a organizacje międzynarodowe. przypadek banku światowego i międzynarodowego funduszu walutowego Difin
- Pionowa koordynacja transakcji w rolnictwie
Więcej nowości:
- Źli Samarytanie. Mit wolnego handlu i tajna historia kapitalizmu
- 23 rzeczy, których nie mówią ci o kapitalzmie - 35% rabatu na drugą książkę! Wydawnictwo krytyki politycznej
- Ekonomia kultury. Przewodnik Krytyki Politycznej (pocket)
- Wielkie poszukiwanie. Historia ekonomicznego geniuszu Sylvia Nasar
- 10 mitów kryzysu
- 100 idei które zmieniły reklamę - Veksner Simon
- Makroekonomia. Ekonomia 2
- Ekonometria i statystyka przestrzenna
- Własna Firma 2014 Jak Założyć I Prowadzić?
- Vademecum: Wychowanie Do Życia Gospodarczego