"Przygody odważnego Kapturka" to książka pełna nieposkromionej chęci przeżycia przygody. Autor wykorzystuje tu formę hipertekstu, nawiązując zarówno do korzeni, takich jak "Gra w klasy" Cortázara czy klasyki gatunku - serii "Fighting Fantasy" - wykonanej przez Jacksona i Livingstone'a.
Oto czytelnik, podczas lektury, zostaje postawiony przed koniecznością wyboru przebiegu fabuły, która kpi sobie z liniowości. Co więcej, od jego decyzji zależy przyszłość bohatera utworu. "Przygody..." realizują ten cel idealnie, wprowadzając jednocześnie młodego czytelnika lub słuchacza (jeśli jeszcze nie umie czytać) w świat alternatywnych rozwiązań, konsekwencji wyboru i kształtowania wyobraźni.
Kochani, oddaję w wasze ręce gamebooka dla dzieci (i nie tylko). Czym jest gamebook? To książka, której fabułę generuje się w trakcie czytania, dokonując wyboru trafnych paragrafów. Niestety, gatunek nieco umarły, m.in. Ze względu na wszechobecne gry komputerowe. A przecież powszechnie wiadomo, iż to właśnie literatura rozwija wyobraźnię, bez której nie byłoby... Komputerów!
Celem, jaki stawiam sobie jako autor jest:
* by rodzice mogli poczytać swym dzieciom i spędzić z nimi więcej czasu.
*zawsze opowieść była inna, dzięki wyborom dokonywanym poprzez same dzieci.
*w trakcie lektury szkraby nauczyły się, że w życiu ponosi się konsekwencje dokonanych wyborów.
* żeby wreszcie odciągnąć maluchy choć na chwilę od komputerów, przedstawiając, iż jest coś takiego, jak wyobraźnia.
Był raz sobie Kapturek,
Co miał dość już powtórek
I przygody wciąż nowe chciał przeżyć
Zaraz znalazł autora,
Co przygody, jak z wora,
Wciąż wyciągał, aż trudno uwierzyć
Autor wszystko spisywał,
Co Kapturek przeżywał
Wydeptując tak ścieżki wśród buków
Podpytajcie się wilka
On historii także kilka
znalazł już w tym gamebooku...
"
bezpłatny fragment: